4 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הותרו לפרסום שמותיהם של שני ההרוגים בתאונה הקטלנית אמש (רביעי) בירושלים: אדירה קופסקי (19) מניו יורק ומרטין פפר (78) מירושלים נהרגו בתאונה ברחוב עזריאל הילדסהיימר בעמק רפאים בעיר. בתאונה נפצעה באורח קשה גם אשתו של פפר בת ה-75 - שנהגה ואיבדה שליטה ברכב שנתקע במעקה בטיחות, התהפך - ופגע באדירה.
מרטין פפר נסע אמש ברכב לצד אשתו שנהגה, ועדיין לא ברור מה גרם לה לאבד שליטה ולהתנגש במעקה הבטיחות. בני הזוג, שגרים ברחוב סמוך למקום התאונה, נמחצו ברכב לאחר שהתהפך. מותו של מרטין נקבע במקום, בעוד אשתו חולצה מהרכב תחת גשם שוטף ופונתה במצב קשה לבית החולים שערי צדק בעיר.
4 צפייה בגלריה
אדירה קופסקי
אדירה קופסקי
אדירה קופסקי ז"ל

אדירה קופסקי הייתה תלמידה במדרשת "עמודים", מדרשה אורתודוכסית ללימודי קודש לבנות מהתפוצות. היא הלכה לתומה ברחוב הצדדי ונפגעה מהרכב שאיבד שליטה, התהפך ופגע בה. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותה של קופסקי, ובני משפחתה עושים את דרכם לארץ.
לאחר התאונה הקשה שוטרי תחנת מוריה, בפיקוד מפקד התחנה נצ״מ שלומי בכר, קצין אגף תנועה במחוז ירושלים, רופא המחוז ובוחני תאונות דרכים הגיעו לזירה ופתחו בחקירה.
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
"הכביש היה רטוב וירד גשם". זירת התאונה
(צילום: דוברות מד"א)
4 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
טרם ברור גרם לנהגת לאבד שליטה
(צילום: הערשי פרלמוטר - תיעוד מבצעי כבאות והצלה מחוז ירושלים)
התאונה התרחשה ברחוב צר ושקט, שתוואי שטחו מאפשר נסיעה במהירות נמוכה בלבד. אולם מחקירה ראשונית עולה כי הרכב הפרטי נסע במהירות ברחוב, ומסיבה שאינה ברורה איבדה הנהגת שליטה והתנגשה בעוצמה במעקה הבטיחות. הרכב התהפך על צידו ונגרר למרחק רב, עד שפגע בעוצמה רבה באדירה שצעדה במקום.
חיים נוימן, פרמדיק של מד"א, סיפר אתמול: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד, הכביש היה רטוב וירד גשם. לצד הדרך שכבה הולכת רגל מחוסרת הכרה שנאלצנו לקבוע את מותה. כמה מטרים משם עמד רכב הפוך על צידו ובתוכו גבר ואישה, נאלצנו לקבוע את מותו של הגבר והענקנו לאישה פעולות מצילות חיים".
סגן מפקד משמרת האירוע רש"ף רמי מאיר, הוסיף: "הגענו לזירה קשה של תאונה עם רכב שהתהפך על הצד ובתוכו שני לכודים. התחלנו בפעולות חילוץ מורכבות. הרכב היה הפוך על הצד וכולו מעוך, לכן לא היתה גישה ללכודים, החלטנו לחתוך את הגג באמצעות כלים הידראוליים ייעודים וכך הצלחנו לחלץ את הלכודים, מותו של לכוד אחד נקבע במקום, הלכודה השנייה פונתה במצב קשה על ידי גורמי הרפואה לבית החולים".