יותר מחודש עבר מאז מתקפת הטרור על יישובי וקיבוצי עוטף עזה, ועד כה ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מצא זמן לפגישה עם ראשי הרשויות שבהן נטבחו מאות בני אדם ב-7 באוקטובר. הערב (רביעי), בזמן שראשי המועצות ממתינים לפגישה כזו, נתניהו ייפגש עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון בפיקוד המרכז. אמש נתניהו נועד גם עם ראש העיר של אשדוד יחיאל לסרי, המזוהה עם הליכוד. בתגובה, בלשכת ראש הממשלה טענו כי הוא "כבר נפגש" עם חלק מראשי רשויות העוטף וכי בשליחותו של נתניהו, מינהלת תקומה ומנכ"ל משרד רה"מ עומדים בקשר רציף עם ראשי הרשויות בעוטף.
נתניהו צפוי לפגוש את ראשי המועצות מהעוטף ביום שישי הקרוב, ובלשכתו אמרו כי הפגישה נקבעה טרם הדיווחים בעניין הפגישה עם ראשי הרשויות באיו"ש. בתדרוך שערך בשבוע שעבר נשאל על העיכוב בפגישה - כשהמלחמה כעת כבר ביומה ה-33 - והשיב: "אני עסוק בניהול המלחמה מסביב לשעון". נתניהו טען באותו תדרוך כי בכוונתו לפגוש ניצולים מהקיבוצים בארי וכפר עזה וסיפר ששוחח יום קודם לכן עם "מישהו מהקיבוצים".
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בבסיס חיל האוויר רמון
ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בבסיס חיל האוויר רמון
לא מצא זמן לראשי הרשויות מהעוטף, כן לאלה מאיו"ש
(צילום: קובי גדעון / לע״מ)
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בביקור בחמ"ל עיריית אשדוד
בנימין נתניהו בביקור בחמ"ל עיריית אשדוד
נתניהו בביקור בחמ"ל עיריית אשדוד, אמש
(צילום: חיים צח, לע"מ)
לשכת ראש הממשלה ציינה כי "הפגישה עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון מתקיימת היום כחלק מביקור של קבינט המלחמה בפיקוד המרכז, לנוכח ההתרעות של גורמי הביטחון להסלמה ביטחונית חמורה ביהודה ושומרון".
שבוע לתוך הלחימה ראש הממשלה סייר בעוטף עזה, והגיע לשניים מהקיבוצים שבהם התחולל הטבח הנורא. הוא סייר בין הריסות הבתים בשני הקיבוצים, אך לא נפגש עם משפחות קיבוצי העוטף שיקיריהן נרצחו או נחטפו. בסיור בעוטף הוא נפגש רק עם הלוחמים בשטח.
"כולנו עוטף עזה", טען אז נתניהו בפני הלוחמים בבארי. "עכשיו זה יהיה חבל התקומה. בכוחות, הרבה כוח". בתמונות שהפיצה לשכת רה"מ לא נראה ההרס הרב שנותר במקום. בהצהרותיו השונות נמנע נתניהו מלהזכיר יתר על המידה את תושבי העוטף, ובפרט את המילה "קיבוץ" - על שלל צורותיה.
גורמים ביהודה ושומרון הגיבו על הביקורת כלפי נתניהו ואמרו כי "היישובים ביהודה ושומרון נמצאים כיום בקו החזית כאשר גברים רבים גויסו בצווי 8 ונשים נמצאות לבד בלי נשק. כיתות הכוננות של היישובים לא באיו"ש מלאות בגלל המלחמה ואנשים חוששים מאוד. מדובר בפגישה קצרה שראש הממשלה יקיים בשולי ביקור שלו בפיקוד מרכז, כולנו מזדהים עם תושבי העוטף - וליבנו איתם. אנחנו תומכים בזה שנתניהו ייפגש עם ראשי העוטף".
ביום השלישי של המלחמה שוחח ראש הממשלה עם ראשי רשויות בדרום והבהיר כי "אנחנו בעיצומה של מערכה, ורק התחלנו". נתניהו אמר לראשי הרשויות, שלטענתם המתינו לנתניהו דקות ארוכות על הקו: "אני יודע שעברתם דברים נוראיים וקשים. מה שחמאס יעבור יהיה קשה ונורא. ההנהגה שלכם חזקה מאוד בימים הקשים האלה, זה ייקח זמן ודרושה עמידה חזקה בימים הקשים הקרובים".
"המדינה תהפוך כל אבן כדי לסייע לכולכם. אני מבקש מכם לעמוד איתן כי אנחנו הולכים לשנות את המזרח התיכון. אני מחבק אתכם ואת התושבים - כולנו איתכם ואנחנו ננצח אותם בכוח, בהרבה מאוד כוח".
השתתפו בהכנת הכתבה: מתן צורי ומורן אזולאי