2 צפייה בגלריה
 פוטין ובנט
 פוטין ובנט
פוטין ובנט
(צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ, AP)
הלחימה באוקראינה נמשכת, וגם ניסיונות התיווך של ראש הממשלה נפתלי בנט. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח הערב (שני) טלפונית עם ראש הממשלה בנט. כך נמסר בהודעה מטעם הקרמלין, שבה נכתב כי השיחה נערכה לבקשתו של בנט.
בנט יצא באמצע ישיבת הממשלה לשיחה עם פוטין, שארכה כשעה וחצי. בהודעת הקרמלין נכתב כי בנט אמר לפוטין כי הוא בקשר עם מספר מנהיגים בנושא, והם הסכימו שיש להמשיך בדיאלוג.
גורם מדיני אמר כי השניים שוחחו על המאמצים להפסקת האש בין רוסיה ואוקראינה, וכן על הסיוע ההומניטרי של ישראל לאזור. לדבריו, השיחה התקיימה בהמשך לשיחתו של בנט עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, בצאת השבת.
לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הרוסית RIA, פוטין הסב את תשומת לבו של בנט לפעולה "הברברית", כלשונו, של הכוחות האוקראינים בדונייצק שבמזרח המדינה. "פוטין ציין את מתקפת הטילים על דונייצק באמצעות פצצות מצרר, שבה נהרגו אזרחים".

2 צפייה בגלריה
אוקראינה דונייצק הרוגים ב הפצצה אוקראינית לדברי המורדים מלחמה רוסיה
אוקראינה דונייצק הרוגים ב הפצצה אוקראינית לדברי המורדים מלחמה רוסיה
המראות בדונייצק אחרי ההפצצה שמיוחסת לצבא האוקראיני
(צילום: רויטרס)
המורדים הפרו-רוסים השולטים בדונייצק שבמזרח אוקראינה טענו לפני הצהריים כי לפחות 20 בני אדם נהרגו ועוד 28 נפצעו בהפצצה שביצע הצבא האוקראיני בעיר. מוסקבה הודיעה בהמשך שלפחות 23 נהרגו, ומיהרה לתמוך בטענות המורדים.
דמיטרי פסקוב, דוברו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כינה את ההתקפה "טרגדיה" ו"התקפה על אזרחים", ואמר כי "נראה שהבוסים של אוקראינה מעבר לאוקיינוס נותנים הוראות לצבא האוקראיני". צבא אוקראינה מצדו דחה את טענות רוסיה והמורדים, והכחיש שביצע היום הפצצה כלשהי בדונייצק.
מנהיג המורדים בדונייצק, דניס פשולין, טען שהנפגעים מהטיל הם אנשים שחיכו לאוטובוס ואחרים שעמדו בתור לכספומט. הרשויות המקומיות פרסמו בערוצי טלגרם סרטוני זוועה של גופות מוטלות בזירת האירוע. רשת CNN בדקה את הסרטונים והגיעה למסקנה שהם אכן מגיעים מהזירה המתוארת. עם זאת הדגישה כי לא ברור לגמרי מספר ההרוגים, וכי לא ברור מי ירה את הטיל שממנו נפגעו: מדובר בטיל מסוג שבו משתמשים הן צבא אוקראינה והן צבא רוסיה והמורדים הפרו-רוסים.