בפרקליטות הצבאית החליטו הערב (יום ה') להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד סגן נ', שירה למוות בשוגג בשני מפקדי הפלגות מיחידת אגוז, רס"ן איתמר אלחרר ורס"ן אופק אהרון ז"ל. סגן נ' סיים את שירותו בצה"ל כבר בשנה שעברה, ובפרקליטות מייחסים לו עבירות של גרימת מוות ברלשנות, הפרה חמורה של נהלים וחריגה מסמכות באופן מסכן חיים.
1 צפייה בגלריה
אופק אהרון ואיתמר אלחרר
אופק אהרון ואיתמר אלחרר
אופק אהרון ואיתמר אלחרר ז"ל. נורו למוות בשוגג בבסיס נבי מוסא שבין ירושלים לים המלח
האסון, נזכיר, התרחש בינואר אשתקד סמוך לבסיס היחידה באזור נבי מוסא, בין ירושלים לים המלח. שני הקצינים יצאו מהבסיס בעקבות הימצאות גנבי אמצעי לחימה באזור, ונורו למוות על ידי סגן נ', מפקד צוות ביחידה שיצא אף הוא לחיפוש עצמאי - וזיהה בטעות את שני מפקדי הפלגות כחמושים שמאיימים עליו.
עורך דין רם ז'אן, המייצג את סגן נ' מטעם הסניגוריה הצבאית, מסר: "מדובר באסון קשה שהותיר גם בסגן נ' משא כבד מנשוא והוא משתתף בכאבן העצום של המשפחות. עם זאת, מדובר באירוע שאין מקום להביאו לידי הליך משפטי פלילי והגשת כתב אישום. הדברים יובהרו בפירוט במסגרת השימוע".
ממשפחות אלחרר ואהרון נמסר: "אנחנו תומכים בהחלטת הפרקליטה הצבאית הראשית, אלופה יפעת תומר-ירושלמי. זה הכרחי בעינינו שייקבע שסגן נ', שגרם למותם של הבנים תוך הפרה חמורה של נהלים וחריגה מסמכות באופן מסכן חיים, שהובילו לתוצאה הטרגית, יישא באחריות למעשיו. זו ההחלטה הנכונה והמתחייבת גם משפטית וגם ערכית".