2 צפייה בגלריה
התחמושת שנתפסה אצל החשוד
התחמושת שנתפסה אצל החשוד
התחמושת שתפסו השוטרים אצל טויל
(צילום: דוברות מחוז צפון)
פרסום ראשון: עובד בנשקיה באחד מבסיסי צה"ל בצפון נעצר בחשד שגנב אלפי כדורים מהבסיס בו שירת. מעצרו הוארך עד ליום ראשון הקרוב בבית משפט השלום בנצרת.
לפני כשבועיים פורסמה ב-ynet ידיעה על מעצרו של אחמד טויל, תושב טייבה בן 29, כשברכבו נתפסו 15,104 קליעים שמתאימים למספר סוגי נשק. לפי כתב האישום שהוגש נגד אחמד טויל, בעת שנסע מכיוון אחיהוד ליסעור שבגליל המערבי, ערכו שוטרי היחידה המרכזית של המחוז הצפוני מחסום בצומת יסעור.
2 צפייה בגלריה
התחמושת שנתפסה אצל החשוד
התחמושת שנתפסה אצל החשוד
(צילום: דוברות מחוז צפון)
טויל הבחין בניידת, סטה מנתיב נסיעתו ופנה לציר עפר. שוטרי הימ"ר לא ויתרו ודלקו אחריו עד שעצרו אותו. בחיפושים ברכבו הם נדהמו לגלות כמות כדורים ש"מתאימה לגדוד חי"ר", כפי שהגדיר זאת רפ"ק עמית גולן, ראש מחלק פשעים חמורים בימ"ר צפון.
עמית גולןעמית גולןצילום: דוברות מחוז צפון
בעקבות מעצרו של טויל, החלו טכנאי הזיהוי הפלילי לאסוף ראיות מארגזי הפעולה מלאי הכדורים ומצאו טביעות אצבע וראיות נוספות, שהביאו את החוקרים לעצור אתמול את החשוד, בן 31, ששירת במילואים כאיש לוגיסטיקה באחת הנשקיות בצפון.
במהלך החקירה הרגישה והמורכבת הצליחו החוקרים לתפוס את מכשיר הסלולר של איש המילואים ונדהמו מה"אוצרות" שגילו בו.
עו''ד תומר נווה, מייצג את המאיים על דר'שרון אלרועי פרייסעו''ד תומר נווה
"מכשיר הסלולר היה פשוט אוצר ענק של מידע, נמצא בו תיעוד של שיחות ותמונות של כדורים שלפי החשד נגנבו מנשקיות צבאיות ובהמשך נמכרו לסוחרי אמל"ח. החוקרים הצליחו לפענח שיחות שחיזקו את החשדות שלהם לביצוע עבירות חמורות", סיפר מעורב בטיפול בתיק. השוטרים המשיכו ועצרו גם חייל משוחרר מהגליל, בחשד שהיה מעורב בגניבת התחמושת מבסיסי צה"ל.
עו"ד תומר נווה, שמייצג את הנאשם טויל, כפר בשמו בכל סעיפי האישום וטען: "מרשי מכחיש כל קשר לתחמושת, הרכב שייך לאדם אחר, ואינו בבעלותו, הוא התבקש לקחת את הרכב למקום מסוים ולא ידע כלל שיש בו כדורים".
עו"ד סאלח עבאס, שמייצג את המילואימניק, מסר בתגובה כי "מרשי עושה מילואים בבסיס, מכחיש כל קשר לפרשה, מדובר בחשוד ללא כל עבר פלילי, אזרח נורמטיבי לחלוטין שמשמש כפקח באחת הרשויות במרכז, אבא לילדים שכופר בכל החשדות נגדו".
מהמשטרה נמסר ששני החשודים נעצרו בחשד לגניבת אמצעי לחימה וסחר באמצעי לחימה.
פורסם לראשונה: 22:13, 12.10.22