בבית החולים שערי צדק בירושלים נפטר הבוקר (ראשון) הילד בן ה-4 שלפי החשד נחנק אתמול על ידי דודו, בן 27, בשכונת רמות בבירה. הדוד, שככל הנראה סובל ממחלת נפש, נעצר אתמול ונחקר בחשד לרצח. בית משפט השלום בירושלים האריך היום את מעצרו של החשוד ב-10 ימים, ואסר על פרסום שמו עד לקבלת תוצאות אבחון פסיכיאטרי.
2 צפייה בגלריה
הבית בו על פי החשד נחנק ילד בן 4
הבית בו על פי החשד נחנק ילד בן 4
(צילום: דוברות המשטרה)
מחקירה ראשונית של המשטרה עלה כי הילד נמצא מוטל על הרצפה עם סימני חניקה אחרי שבני המשפחה פרצו את דלת חדרו הנעולה. לפריצת הדלת קדמו קריאות לעבר הילד, שלא השיב.
בדיון בהארכת מעצרו של הדוד, אמר נציג המשטרה כי "מדובר באירוע חמור של ילד שאתמול, כשבני משפחתו חזרו מבית הכנסת, הם לא מצאו אותו. הם הבחינו שהחדר שלו סגור, ואחרי שהדלת לא נפתחה האב והסב פרצו את הדלת ומצאו את הילד במצב אנוש עם סימני חניקה. החשוד נעצר ולא שיתף פעולה בחקירה כלל. יש לו רקע פסיכיאטרי". המשטרה, בהסכמה עם סנגורו, ביקשה לשלוח אותו להסתכלות בבית חולים פסיכיאטרי. מהדיון עלה כי לא ברור עדיין אם החשוד השתמש בחפץ כדי לחנוק את הילד.
סנגורו של החשוד, עו"ד דותן דניאלי, שמייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, ביקש לאסור את פרסום שמו כרגע, אולם נציג המשטרה ביקש להתיר אותו. לבסוף החליטה השופטת מוריה צ'רקה כי הפסיכיאטר המחוזי יחליט אם יש לאשפז את החשוד במעצר כפוי אזרחי, ואסרה על פרסום שמו כרגע.
2 צפייה בגלריה
הבית בו נחנק על פי החשד ילד בן 4 בירושלים
הבית בו נחנק על פי החשד ילד בן 4 בירושלים
(צילום: חיים גולדיטש)
הדיווח על חניקת הילד התקבל אתמול בשעה 10:47 במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים. הילד אותר כשהוא ללא הכרה בבית, וחובשים ופרמדיקים של הארגון פינו אותו לבית החולים שערי צדק בעיר כשהוא במצב אנוש. מבית החולים נמסר הבוקר כי "הצוותים במרכז לרפואה דחופה לילדים וביחידה לטיפול נמרץ ילדים נלחמו במשך שעות על חייו, ולצערנו לא נותר אלא לקבוע את מותו. אנו משתתפים בצער המשפחה".
עו"ד דותן דניאלי, שמייצג את החשוד, מסר בתגובה: "מדובר בטרגדיה נוראית ואנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה. מדובר בצעיר שמוכר למערכות בריאות הנפש. לאור מצבו הנפשי הוא נשלח להסתכלות פסיכיאטרית".