2 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים
אילוס אזיקים
"כשאני אפרק את אשתך - אתה תרוץ לשלם לי"
(צילום: shutterstock)
כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים הוגשו היום (ראשון) לבית משפט השלום ברמלה נגד איסמעיל אל-ג'ארושי בן ה-28 מרמלה, ונגד האחים אלירן (36) ויניב (33) חובלאשוילי מאשדוד בגין סחיטה ואיומים על אדם שטענו כי חייב להם כסף.
הסיפור החל בשנת 2018. על פי כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד אורי רינצקי מפרקליטות מחוז מרכז, באותה השנה החל המתלונן לעבוד עם אדם שהיו לו חובות כספיים למי שבהמשך התברר כיריב עסקי של אל-ג'ארושי. כשנודע למתלונן על החוב, הוא שילם עבור השותף שלו 110 אלף שקלים.
כשאל-ג'ארושי שמע על כך, הוא הזמין את המתלונן, את היריב העסקי וגם את האחים חובלאשוילי לפגישה וטען כי גם לו מגיע תשלום כספי. על פי כתב האישום, הצדדים יישבו את המחלוקת, והמתלונן סבר כי תמה הפרשה.
אלא שכמה חודשים לאחר מכן, התקשר אל-ג'ארושי למתלונן והודיע לו כי עליו לשלם לו סכום כסף. בכתב האישום נטען כי אל-ג'ארושי הבהיר בשיחה ש"לא מעניין אותו מהיכן ישיג את הכסף", ואיים שאם לא יעביר לו את התשלום - הוא יפגע בו.
2 צפייה בגלריה
כסף מזומן
כסף מזומן
"יש לי צבא מאחוריי - אל תבדוק אותי"
(צילום: שאטרסטוק)
המתלונן ציין כי הסכום אותו נדרש לשלם הוא 700 אלף שקלים. בשיחת הטלפון, טוענת הפרקליטות, הצליח המתלונן להפחית את הסכום ל-300 אלף שקלים שאותם יעביר בשתי פעימות. בפועל, הוא לא הצליח לעמוד בתשלום ובשל כך המשיך לקבל איומים, בין היתר בהודעות טקסט. בהמשך, גם האחים חובלאשוילי הצטרפו למסכת האיומים.
באחת הפעמים, יזמו השניים פגישה במסעדה באשדוד שבמהלכה הבהירו למתלונן כי הם "הסניף" של אל-ג'ארושי בעיר, וכי עד שלא ישלם את חובו - לא יניחו לו. האחים הציעו למתלונן להקים ביחד עם אל-ג'ארושי חברת ניקיון בעיר על מנת לפייסו.
עורך הדין ירון בן גיגיעורך הדין ירון גיגי
בהמשך, הגישו השניים למתלונן טלפון נייד כאשר אל-ג'ארושי המתין על הקו. אז, איים הנאשם על המתלונן והזהיר כי ירצח את אשתו. "כשאני אפרק את אשתך אתה תרוץ לשלם לי את הכסף", אמר אל-ג'ארושי בשיחה, שהוסיף שמוטב לו לשלם "בטרם יאבד מישהו קרוב. אם אמא שלך חושבת שמשטרת ישראל יכולה לעזור לך - אז לי יש צבא מאחוריי. אל תנסה אותי ואל תבדוק אותי".
עו"ד איציק איצקוביץ' עו"ד איציק איצקוביץ'
האחים הבהירו למתלונן כי אל-ג'ארושי הוא "אדם שלא מספר סיפורים", כפי שצוטטו בכתב האישום, וכי הם מעולם לא ראו אותו כל כך עצבני. הם הזהירו שאם לא ייענה לדרישותיו, עדיף למתלונן לעזוב את ביתו, "כדי שלא יקבל צרור או רימון". בספטמבר האחרון, בעקבות התערבות המשטרה, נעצרו השלושה.
סנגורו של אל-ג'ארושי, עו"ד ירון גיגי, מסר בתגובה: "מדובר על תלונת שווא של המתלונן, אשר בעידוד משטרת ישראל הגיש תלונה כוזבת ושקרית. הראיות המצויות בידי ההגנה יוכיחו, מעבר לכל ספק, כי העובדות שמצוינות בכתב אישום יתרסקו במהלך ניהול התיק בבית המשפט".
עו"ד נס בן נתןעו"ד נס בן נתן צילום: דנה קופל
סנגורו של אלירן חובלאשוילי, עו"ד איציק איציקוביץ', מסר בתגובה: "מרשי מכחיש את העובדות המצוינות באישום. מה שנכתב שם הם עורבא פרח והאמת תתברר במהלך המשפט". עורך הדין נס בן נתן, סנגורו של יניב, מסר כי מרשו מכחיש את המיוחס לו.