קריאה חדשה בקואליציה ללכת לבחירות מיד עם תום הקרבות: יו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ יצחק קרויזר אמר הבוקר (רביעי) בריאיון ל-ynet Live: "אני חושב שהממשלה הזו תצטרך בתום המלחמה להחזיר את המנדט לציבור, ושהציבור יחליט מי הוא רוצה לנווט את המערכת הפוליטית שלו".

על רקע המלחמה בעזה ומחדל 7 באוקטובר, נשמעים במערכת הפוליטית קולות שקוראים לממשלה לקחת אחריות על ההתרחשויות שהובילו לאסון. ואולם, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כבר כמה פעמים שכרגע יש להתמקד במטרות הלחימה בעזה: מיטוט שלטון חמאס והחזרת החטופים שבידי ארגון הטרור. "האם שאלו את רוזוולט (על לקיחת אחריות) אחרי פרל הארבור או את ג'ורג' בוש הבן אחרי 11 בספטמבר?", תהה השבוע נתניהו בריאיון ל-CNN. "אענה על כל השאלות, כולל שאלות על אחריות, ויהיה לזה מספיק זמן אחרי המלחמה".
מבחינת ח"כ קרויזר ממפלגתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, אפשר כבר עכשיו להחליט מה יקרה עם שוך הקרבות. "לי לפחות זה נורא ברור", ציין ח"כ קרויזר. "כרגע אנחנו צריכים לתת גיבוי מלא לכל המערכות, בוודאי שלמערכת הצבאית וגם לדרג המדיני הפוליטי שמנהל את המערכה הזו, וזו באמת מערכה מאוד מורכבת, עם סיטואציה צבאית, פוליטית ומדינית מהמורכבות שאי פעם העולם הזה חווה.
"אבל בוודאי שברגע שמטרות המבצע יושגו ואנחנו נראה את השבויים, החטופים שלנו, חוזרים לביתם בריאים ושלמים, והאיומים בגזרות השונות יוסרו, כמובן שהעם הזה צריך לקבל לידיו את המנדט ולהחליט מה קורה פה ביום שאחרי".
הכותרת
כאב של לוחמים: היחידות ביקשו קב"ן ביום הראשון למלחמה
25:36
1 צפייה בגלריה
יצחק קרויזר
יצחק קרויזר
ח"כ קרויזר
(צילום: קובי קואנקס)
קרויזר, תושב רמת הגולן שמשרת כעת במילואים, הבהיר כי המערכת הפוליטית לא צריכה לעסוק בסוגיה תוך כדי הלחימה. "הדרג הצבאי והדרג הפוליטי שמנווטים כעת את המערכה הזאת צריכים לקבל גיבוי מלא. אני יצאתי ישירות מהמילואים כדי להצביע בעד צירופם של בני גנץ וחברי מפלגתו, והייתי שמח עם עוד מפלגות ציוניות היו מיישרות קו במלחמת הקיום שאנחנו נמצאים בה כרגע".
האם לעמדה שלך שותף השר בן גביר? "אתן שואלות אותי, אם תרצו לשאול אותו אני בטוח שהוא ישמח לענות לכן. ביום שהמלחמה הזאת תיגמר, ראוי שהציבור יקבל את המנדט בחזרה ואנחנו ניכנס למערכת בחירות. זה לא איזה שיח שכרגע צריכים לנהל אותו. לגבי ראש הממשלה, קטונתי מלהגיד לו מה לעשות. יש פה אירוע גדול ממדים שאנחנו נחיה אותו עוד שנים רבות קדימה, ולכן הציבור צריך להחליט מי הוא רוצה לראות מנווט את המדינה הזו".
הראשון מתוך הקואליציה שאמר שאחרי סיום המלחמה יש צורך ללכת לבחירות היה שר העבודה יואב בן צור מש"ס. "בסיום המלחמה נתניהו ייאלץ ללכת לבחירות בתוך 90 יום, וזה יהיה עוד לפני ועדת חקירה כזאת או אחרת. זאת דעתי", ציין השר בריאיון. "ראש הממשלה בעצמו ייזום את הבחירות. אי אפשר להמשיך כך יותר. הציבור יגיד את דברו ואז נראה אם נתניהו יקבל מנדט".
ואולם, זמן קצר לאחר מכן בן צור חזר בו וטען שדבריו הוצאו מהקשרם: "בתשובה לשאלה הקבועה על אחריותו של ראש הממשלה נתניהו ביקשתי לומר שזו לא העת לעסוק בזה ולאחר המלחמה נתניהו בעצמו יוביל את החקירה".