המשטרה ושב"כ התירו לפרסם הבוקר (חמישי) כי סיכלו פיגוע שתכננו שני מחבלים ממזרח ירושלים, תומכי דאעש, נגד כוחות הביטחון. השניים, משכונת ג'בל מוכבר, נעצרו בחודש שעבר - בתאריכים שונים - ובקרוב צפוי להיות מוגש נגדם כתב אישום. נטען כי הם "תכננו להכין מטענים ואמצעי חבלה שיכוונו כלפי כוחות הביטחון, אולם המשטרה ושב"כ חשפו את כוונותיהם ועצרו אותם בטרם מימוש תוכניותיהם".
1 צפייה בגלריה
כוחות משטרה בשכונת עיסאוויה
כוחות משטרה בשכונת עיסאוויה
כוחות משטרה במזרח ירושלים. ארכיון
(צילום: שלו שלום )
החקירה בנושא החלה כבר לפני כמה שבועות בשב"כ וביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, בחשד לכוונת ביצוע פיגועי מטען נגד כוחות הביטחון במזרח הבירה. הראשון להיעצר כבר לפני חודש היה צעיר בן 23 מג'בל מוכבר, וב-25 בדצמבר נעצר גם חברו - בן 21. עם סיום החקירה בשב"כ ובימ"ר ירושלים, התגבשה תשתית ראייתית נגד שני המחבלים והוגשה נגדם הצהרת תובע לקראת כתב אישום. מעצרם הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בירושלים.
מהחקירה עלה כי שני המחבלים תומכים באידיאולוגיית דאעש וצרכו באמצעות רשת האינטרנט והטלגרם תכנים רבים של הארגון, בהם גם תוכני זוועה, סרטוני הרג מזירות לחימת הארגון בחו"ל ועוד. "בהשפעת תוכני הארגון אותם צרכו, תכננו השניים לבצע פיגועי טרור נגד שוטרים ולוחמי מג"ב. חוקרי המשטרה והשב"כ חשפו את כוונותיהם להכנת מטעני חבלה שיכוונו כנגד כוחות הביטחון באזור מזרח ירושלים", נמסר.
עוד עדכנו במשטרה ובשב"כ כי "טרם מעצרם, השניים החלו בהכנות לביצוע פיגועי הטרור ובלמידה על אופן הכנת המטענים ואמצעי החבלה שעימם תכננו לבצע את הפיגועים. שוטרי מחוז ירושלים ושב"כ חשפו וסיכלו את כוונותיהם בטרם התממשו. בנוסף, בחיפוש שערכו החוקרים במכשיר הטלפון הנייד של אחד המחבלים נמצא חומר פדופיליה שאותו צרך, ובשל כך נפתח נגדו תיק חקירה נוסף".
בסיכום הודעת הארגונים נכתב כי "בשנה החולפת סיכלו במשטרת מחוז ירושלים ובשב"כ עשרות פיגועים וכוונות פיגועים באזור ירושלים, במגוון מתווים, הן בזכות פעילות במישור המודיעיני והחקירתי והן בזכות ערנות, מקצועיות ותגובה מהירה של שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב הפועלים בגזרות השונות. משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי ימשיכו לפעול עם כל כוחות הביטחון לסיכול טרור ולמעצר מחבלים, במטרה להגן על אזרחי מדינת ישראל".