גורמים שנכחו בפגישה בין משפחות החטופים וראש הממשלה בנימין נתניהו סיפרו כי הוא הבהיר למשפחות שבמידה שישראל תסכים לסיים את המלחמה - היא לא תוכל להפר את ההבטחה, שכן היא תידרש לערבויות בינלאומיות שעליהן תחתום. בנוסף לכך, אמר נתניהו, לפי הגורמים - נוכח התביעה המתנהלת בבית הדין הבינלאומי בהאג - יהיה עוד יותר קשה להפסיק את הלחימה - ואז לחדשה.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו עם נציגי משפחות החטופים, במשרד רה"מ בירושלים:
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתו עם נציגי משפחות החטופים, במשרד רה"מ בירושלים:
נתניהו בפגישתו עם משפחות החטופים
(צילום: דוברות רה״מ)
עם זאת, הנוכחים התרשמו כי נתניהו מוכן לוויתורים, כולל כאלו שיכללו שחרור מסיבי של אסירים. נתניהו הבהיר להם כי ישראל הציגה מתווה עדכני באמצעות מתווך - ומחכה כעת לראות את היענות הצד השני. חמאס לעומת זאת, לטענת נתניהו, לא הגיש הצעה אמיתית.
הנוכחים שמעו מנתניהו כי כרגע אין על הפרק מבצע לשחרור חטופים, אך הוא מאמין שככל שהלחץ הצבאי יתהדק, תגבר הסבירות שחמאס יקבל את היוזמה שישראל הניחה על השולחן.
לטענתו של נתניהו, כך סיפרו הנוכחים, קבינט המלחמה מציג חזית אחידה בנוגע לסוגיית החטופים, וזאת למרות הדיווחים השונים שצצים בנושא.
2 צפייה בגלריה
משפחות החטופים בהצהרה לתקשורת מול מעון ראש הממשלה בירושלים
משפחות החטופים בהצהרה לתקשורת מול מעון ראש הממשלה בירושלים
אין מבצע על הפרק לשחרור החטופים
(צילום: רפי קוץ)
בכל הקשור לעמדה האסטרטגית של חמאס, נתניהו סיפר לנוכחים כי חמאס מבודד והבין שחיזבאללה ואיראן לא מאחוריו, ושגם קטאר כבר לא לגמרי. נוכחים בפגישה אמרו שנתניהו התייחס לסינוואר ואמר כי "סינוואר קיווה שמי שיציל אותו יהיה חיזבאללה - הוא כבר הבין שלא; סינוואר קיווה שמי שתציל אותו תהיה איראן - הוא כבר הבין שלא; סינוואר קיווה שמי שיצילו אותו יהיו הח'ותים - הוא כבר הבין שלא; סינוואר מקווה שלחץ בינלאומי יציל אותו - אנחנו פועלים שלא".
ראש הממשלה הוקלט בפגישה בעודו מתייחס גם למה שעומד על הפרק: "אין הצעה אמיתית של חמאס, בניגוד למה שאומרים. זה לא נכון. אני אומר את זה בצורה הכי בוטה שאני יכול. לעומת זאת, כן, יש הצעה שלנו - יש הצעה שלי - שהעברתי אותה גם בקבינט המלחמה. העברתי אותה, ועכשיו יש 'משיכת חבל'. האם אנחנו נוכל להביא אותם לאיזה מצב שבו הם דנים בהצעה שלנו. זה הדבר שמתרחש בימים אלו, אני אומר גם בשעות אלה. ואנחנו מוכנים לעשות הרבה דברים אבל יש דברים שאנחנו לא מוכנים לעשות ואמרתי את זה אתמול בצורה מאוד ברורה. אני לא יכול לפרט - אבל זה דבר שהעברנו למתווכים. זו יוזמה שלנו. אני חושב שבמידה שיהיה ברור שיש לנו חזית חזקה - יש סיכוי טוב שיתקבל".