תום כספי (36), איש הייטק שמתגורר בשנים האחרונות בקרוואן ונע ברחבי הארץ, חשוד בפרשת פדופיליה חמורה, שקורבנותיה, על פי החשד, הן עשרות ילדות בגילי שנתיים עד 11.
החקירה, שמנוהלת על ידי חוקרי תחנת המשטרה במעלות, נפתחה בתחילת החודש, כאשר לתחנה הגיע גבר שהגיש תלונה נגד כספי, שהיה בן הזוג של גרושתו.
2 צפייה בגלריה
תום כספי
תום כספי
הודה בשבעה מתוך 11 המקרים שיוחסו לו. תום כספי
(צילום: דוברות המשטרה)
האיש סיפר לחוקרים שהוא אב לשלוש בנות (שנתיים, ארבע ושש), ולטענתו בתו הקטנה סיפרה לו שכספי, החבר של אמה, נגע בה. חוקרת ילדים ששוחחה גם עם שתי הבנות האחרות גילתה שגם הן נפלו קורבן למעשים. גם האם מסרה עדות.
מפקד תחנת משטרת מעלות, סגן-ניצב מירון ממן, מינה לחקירה התיק שני חוקרים: רס"ב אומיימה דקואר ורס"מ עידו ניאקן, שהיה אחראי על הצד הטכני בחקירה. "החקירה החלה כחקירה סמויה וניסינו לברר אם יש קורבנות נוספים", סיפר סנ"צ ממן. "העברנו הודעה לכל תחנות המשטרה בארץ וביקשנו לברר אם יש מקרים נוספים בעלי מאפיינים דומים שהתקבלו אצלן".
מהחקירה עלה ששיטת הפעולה של כספי הייתה פשוטה וחזרה על עצמה: הוא הכיר ברשתות החברתיות נשים גרושות או חד-הוריות, ובשלב מסוים עבר להתגורר איתן. "הוא איש הייטק, בעל יכולות ורבליות מרשימות, והצליח לשכנע את הנשים ולרכוש את אמונן", הסביר סנ"צ ממן. על פי החשד, לאחר שרכש את אמונן של האמהות, החל כספי לפגוע מינית בבנותיהן.
בעקבות הבדיקה בתחנות משטרה אחרות, התברר שתלונות בעניינו של כספי הוגשו גם בתחנות בחיפה ובטירת כרמל. בסך הכול איתרו החוקרים בשלב החקירה הסמויה 11 קורבנות, וכשבוע לאחר תחילת החקירה הוחלט לעצור את כספי. הוא אותר בקרוואן שבו התגורר, באזור זכרון יעקב, ונעצר.
2 צפייה בגלריה
סגן ניצב מירון ממן
סגן ניצב מירון ממן
"החוקרים שעבדו על התיק לא ישנו יממות שלמות". סנ"צ ממן ורס"ב דקואר
(צילום: דוברות המשטרה)
בעת המעצר נתפסו בקרוואן הטלפון והמחשב הנייד של כספי ובהם התגלו תמונות עירום של ילדות. "נחרדנו מהתמונות שהתגלו במכשירים", סיפר סנ"צ ממן. "היו שם מאות תמונות של ילדות, ביניהן שלוש הבנות שבעקבות תלונת אביהן פתחנו בחקירה, וגם אחרות שכבר גילינו עליהן בחקירה הסמויה, ועוד עשרות קורבנות נוספים. כולן היו ילדות, בגילי שנתיים עד 11". במכשיר הטלפון התגלה בין היתר סרטון שבו תיעד עצמו החשוד מבצע עבירות מין חמורות בפעוטה כבת שנתיים.
החוקרים הצליחו להגיע למשפחות של כל הילדות המצולמות, אולם חלקן לא היו מעוניינות להגיש תלונה. במהלך חקירתו, שכללה עימות עם הראיות ועם החקירה שערכה חוקרת הילדים, הודה כספי בפגיעה בשבעה מתוך 11 המקרים שיוחסו לו.
"שני החוקרים שעבדו על התיק, לא ישנו יממות שלמות", ציין סנ"צ ממן. "כל אירוע שמעורבים בו ילדים – וודאי בגילים הקטנים האלה – משפיע עליך. אתה כועס, עצוב, מתוסכל. אני מתוסכל גם מההורים האחרים, שילדיהם נפגעו ושהם מסתירים את המקרים האלה ומסרבים להתלונן".
בעשרת הימים האחרונים הוארך מעצרו של כספי כמה פעמים. אתמול הוארך מעצרו בבית משפט השלום בעכו עד ליום ראשון הקרוב, ובמהלך ימים אלה צפויה פרקליטות מחוז חיפה – שמלווה את התיק – להגיש לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום, שיכלול עבירות שביצע נגד שבע מהילדות.
סנגורו של כספי, עו"ד נדב גרינולד, אמר: "החקירה הסתיימה, הפרקליטות סבורה שדי בחומר הראיות שנאסף כדי לגבש כתב אישום. מטבע הדברים לא נוכל להתייחס לראיות. נמתין לכתב האישום ולחומרי החקירה כדי שנוכל להגיב לגופם של האישומים".