1 צפייה בגלריה
בני גנץ וחאמד בן עיסא אל-חליפה
בני גנץ וחאמד בן עיסא אל-חליפה
שר הביטחון גנץ ומלך בחריין חאמד בן עיסא אל-חליפה, בשבוע שעבר
בחריין אישרה הלילה (בין שישי לשבת) כי קצין ישראלי יוצב במדינה. כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של הממלכה.
בהודעת משרד החוץ של בחריין נאמר כי המינוי של קצין צה"ל יהיה קשור לעבודתה של קואליציה בינלאומית המונה לפחות 34 מדינות. בחריין מסרה כי מטרות הקואליציה כוללות את הבטחת חופש השיט באזור, הגנה על הסחר הבינלאומי והתמודדות עם פיראטים וטרור.

בשבוע שעבר ביקר בבחריין שר הביטחון בני גנץ וחתם על הסכם שיתוף פעולה ביטחוני עם הממלכה שבמפרץ הפרסי. גנץ נפגש גם עם יורש העצר וראש הממשלה סלמאן בן חמד אל-חליפה, עם המפקד הכללי של הכוחות המזוינים השייח חליפה בן אחמד אל-חליפה ועם שר ההגנה הבחרייני עבדאללה בן חסן אלנועימי, שאיתו חתם על הסכם שיתוף פעולה ביטחוני (MOU) היסטורי ופומבי בין שתי המדינות, שממסד את יחסי הביטחון ביניהן.
ההסכם, שנחתם כמעט שנה וחצי לאחר החתימה על "הסכמי אברהם" בבית הלבן שנרמלו את היחסים בין שתי המדינות, יסייע לקידום שיתופי פעולה מודיעיניים, אימונים משותפים והעמקת שיתופי הפעולה בין התעשיות הביטחוניות.
בפגישותיו הדגיש שר הביטחון את חשיבות הדיאלוג האינטימי בין המדינות, את העמקת היחסים ושיתוף הפעולה בהגנה על האינטרסים המשותפים. גורמים במשלחת הישראלית הביעו שביעות רצון מהפגישה ושידרו אופטימיות רבה בכל הנוגע להידוק היחסים בין שתי המדינות.