פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד תושב הכפר אבו סנאן נשאב ספדי (24), שנעצר בתחילת החודש על ידי משטרת הגליל המערבי לאחר שפרץ ליחידת דיור השייכת לחייל קרבי בכפר וגנב את נשקו, מסוג M-16. התובע, עו"ד ראיד רחאל, מייחס לספדי עבירות בנשק (החזקה, נשיאה והובלה), התפרצות למקום מגורים, גניבה בנסיבות מחמירות ובהחזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית.
הפרשה החלה ב-1 באוגוסט, אז יצא החייל לחופשה בביתו, והניח את הנשק בארון בגדים ביחידת דיור הצמודה לבית הוריו, לה יש כניסה נפרדת. שלושה ימים לאחר מכן, בשעה 22:30, התפרץ ספדי אל המקום כשהיה ריק, גנב את הנשק והמחסנית ונשא אותם עד לאזור ביתו. החייל דיווח למשטרה על הגניבה, והנשק והמחסנית נתפסו למחרת היום בשעה 01:45 על ידי השוטרים כשהם מוחבאים בתוך תעלת ביוב מבטון, במרחק של כ-40 מטר מביתו של ספדי.
בסמוך לנשק נמצאה גם שקית שהכילה סם מסוג קנאביס במשקל של 19.77 גרם. שקית נוספת של קנאביס במשקל 0.2931 גרם נמצאה גם במכוניתו של ספדי. החייל סיפר לחוקרי המשטרה כי הוא משרת בצה"ל כלוחם וחתם על הנשק. לדבריו, הוא איפסן את הנשק בארון בגדים בחדר שבו הוא ישן יחד עם אחיו. עוד סיפר כי הוא מכיר את ספדי, אך ניתק את קשריו עימו חודשים לפני האירוע.
1 צפייה בגלריה
צילום של הנשק הצה"לי המחסנית והכדורים שנמצאו בתעלת הביוב באבו סנאן
צילום של הנשק הצה"לי המחסנית והכדורים שנמצאו בתעלת הביוב באבו סנאן
הנשק כפי שהוסלק בתעלת הביוב
(צילום: דוברות המשטרה)
לדברי החייל, ביום הגניבה ספדי ביקר בבית הוריו ושאל עליו, וציין בפני השוטרים את חשדו כי הוא זה שגנב את נשקו. החייל הוסיף כי הוא גם זיהה את ספדי ואת מכוניתו, מסוג יונדאי, במצלמות האבטחה. "ראינו אותו במצלמות עובר עם הרכב שלו בשכונה כמה פעמים", אמר לחוקרים. אביו של החייל העיד במשטרה כי הבחין בנשק של בנו ביום האירוע בשעה 20:30 ובשעה 22:00 בתוך ארון הבגדים, בעוד שבשעה 22:50 גילה שהנשק נגנב.
האב סיפר כי ספדי ביקר בביתו בערב האירוע, והתנהג באופן מוזר. "לפי איך שהוא נכנס לבית הוא היה נראה לחוץ. הוא היה גם האדם היחיד שנכנס לבית שלנו ביום הזה. כשהוא נכנס אלי הביתה הוא אמר לי שהבן השני שלי ביקש ממנו לתת לו טרמפ למגרש כדורגל, אבל הבן שלי אמר לי שהוא לא ביקש ממנו דבר וכלל לא פנה אליו". גם אביו של החייל זיהה את ספדי במצלמות האבטחה כשהוא הולך ברגל סמוך לביתם, תוך שהוא מצמיד דבר מה לגופו באמצעות ידו השמאלית.
אחד השוטרים שאיתרו את הנשק, יעקב לופו, ציין בדוח הפעולה שכתב כי ספדי נעצר בביתו. "ברכבו נמצאה שקית עם סמים, אבל הנשק לא נמצא בבית. בחיפוש שערכנו בשטח הפתוח הסמוך נמצאה תעלת בטון עם פתח כניסה אחד בלבד. בתוך התעלה, במרחק של כ-20 מטר מהפתח, נתפס הנשק עם מחסנית בתוכו, שתי מחסניות של אקדח מסוג גלוק, ושקית עם סמים".
בכתב האישום נכתב כי "במעשיו, הנאשם התפרץ למקום המשמש למגורי אדם בכוונה לבצע גניבה או פשע. הוא נטל נשק, בלי הסכמת המתלונן, בלי תביעת זכות בתום לב, כשהוא מתכוון בשעת הנטילה לשלול את הנשק מהמתלונן שלילת קבע". בקרוב ידון בית המשפט בבקשת הפרקליטות להורות על הארכת מעצרו של ספדי עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.