מנסים לאתגר את שלטון חמאס שעדיין מסרב להיכנע: ארגון שמתקרא "החופשיים של עזה", שמתנגד לשלטון אנשיו של יחיא סינוואר, מפיץ באחרונה ברצועת עזה כרוזים והודעות נגד חמאס, וקורא לאזרחים להתקומם על מצבם ולצאת להפגנות נגדו. הכרוזים הופצו באופן פומבי בעיקר במחנות הפליטים במחוז רפיח.

עד כה לא ברור מי עומד מאחורי הארגון "הסורר". בעזה משערים שמדובר באנשי פתח שנשארו בשטחי הרצועה או במתנגדים לארגון הטרור שנתמכים ביד זרה שמסייעת להם מבחוץ. בימים האחרונים נדמה שהארגון החל לזכות באהדה בכמה אזורים ברצועה.
ברצועה מזהים יותר ויותר הפגנות נגד חמאס שבהן קוראים המשתתפים לשחרור החטופים והפסקת הלחימה, ובמקביל תוקפים את ראשי ארגון הטרור בכך שהם ובני משפחותיהם לא נפגעים במלחמה מול ישראל. "החופשיים של עזה" הפיצו סרטונים שמתעדים הפגנות בצפון הרצועה, ואליהם צורפה קריינות כדוגמת "שאלוהים יתנקם בסינוואר, הכלב שהרס את עזה".
4 צפייה בגלריה
כרזות של ארגון "החופשיים של עזה"
כרזות של ארגון "החופשיים של עזה"
הפגנות מטעם "החופשיים של עזה"
4 צפייה בגלריה
כרזות של ארגון "החופשיים של עזה" - "אם לא תצאו במהפכה כעת למוטט את חמאס כולכם הולכים למות"
כרזות של ארגון "החופשיים של עזה" - "אם לא תצאו במהפכה כעת למוטט את חמאס כולכם הולכים למות"
כרוז נוסף: "אם לא תצאו במהפכה כעת למוטט את חמאס כולכם הולכים למות"
בכרוז שהופץ היום (רביעי), צוין: "כעת נדרשת מילה אחת - הצילנו - ורדו מהעץ. הצילו את מה שנשאר מאיתנו מטבח היהודים. הצילו אותנו, המדוכאים חסרי האונים. אין מטוסים שמגינים עלינו. אנחנו בלי מקלטים, בלי מנהרות ובלי מלונות קטאריים וטורקיים כמוכם. הצילו את מה שנשאר מאיתנו. האחריות שלכם כעת לא לתת למילים ולנאומים לקחת אתכם למקומות שאינכם רוצים להיות בהם".
בכרוז אחר שפרסם ארגון "החופשיים של עזה" נכתב: "מסר לאנשי חמאס - אין לכם זכות, וגם לא מותר, להכריח את חסרי ההגנה למות בלעדיכם בהפצצות מטוסים וטנקים. אין לנו טנקים להגן עלינו או מטוסי F-35, כפי שאיננו בעידן הנביא מוחמד. לכן, למען השם, תפסיקו להישען על פסוקי הקוראן במקומות שאינם מקומותיכם".
דובר צה"ל בערבית, סגן-אלוף אביחי אדרעי, משתף גם הוא לעיתים את סרטוני ההפגנות. בפוסט שפרסם ברשת החברתית X ציטט את הקריאות באחת המחאות: "סינוואר תגיד להנייה שהעם הוא הקורבן. לך לך סינוואר. תקשיב, תקשיב הנייה, לך מטורקיה. תקשיב תקשיב חמדאן, לך מלבנון". לדברי אדרעי, "תושבי עזה מכירים את סיבת הטרגדיה ברצועת עזה ואת תוצאות מבול ההרס והטרור שהביאו סינוואר וחבורתו".
לא מדובר בהפגנות ראשונות נגד חמאס בעזה: בשבועות האחרונים פרסם אדרעי כמה וכמה תיעודים של מחאות דומות, שבהן נראים התושבים קוראים להפלת חמאס ומעיזים לנקוב בשמות בכיריו. כך למשל, בסרטון שפורסם בשבוע שעבר נראים עזתים קוראים "סינוואר והנייה, האנשים הם הקורבנות", וגם "לך מפה סינוואר". הוא טען שמדובר בהפגנות ספונטניות של תושבים ברצועה, שמביעים את מורת רוחם מהנהגת חמאס – ש"הביאה אותם לאסון".