2 צפייה בגלריה
עעלא חלאילה
עעלא חלאילה
האח עלא חלאילה
(צילום: נחום סגל)
בית משפט השלום בעכו שחרר הבוקר (חמישי) ממעצר את עלא חלאילה, אחיו של וולא חלאילה, החשוד בחטיפתה וברציחתה של בת זוגו לשעבר ספיר נחום. האח עלא נעצר לאחר אחיו, והמשטרה ייחסה לו חשד לסיוע לאחר מעשה.
מרגע שנעצר הכחיש האח את המיוחס לו. מעצרו הוארך פעמיים, והיום הוחלט בהסכמה לשחררו ל-30 ימי מעצר בית. בנוסף נאסר עליו ליצור קשר עם אחיו לחצי שנה או עד סיום החקירה (המוקדם מביניהם), בקשה לה התנגד סנגורו. במשטרה ציינו כי החקירה נגדו נמשכת.
2 צפייה בגלריה
ספיר נחום והחשוד המרכזי, וולא חלאילה
ספיר נחום והחשוד המרכזי, וולא חלאילה
ספיר נחום והחשוד המרכזי, וולא חלאילה
(צילום: נחום סגל)
מעצרו של וולא חלאילה, שהתכחש לאבהות על שני ילדיה של נחום - פעוטה כבת שנתיים ותינוק - הוארך שלשום עד יום ראשון הבא. גם הוא מכחיש את המיוחס לו. הוא אמנם מודה כי פגש את נחום בבוקר שבו נעלמה - אבל לדבריו היא ירדה ממכוניתו ואין הוא יודע לאן נעלמה.
עו"ד אביעד חייט, סנגורם של השניים, אמר: "כל שזעקנו מתחילת הפרשיה מקבל היום משנה תוקף ולשיטתי זוהי הסנונית שמבשרת על המשך ההליכים בתיק הזה. כולי תקווה שמשטרת ישראל תשים ידה על מי שביצע בפועל מעשה נתעב שכזה ותגיע לחקר האמת. מרשיי לא קשורים בשום אופן לאירוע".
בדיון שלשום נציג המשטרה בדיון טען כי הראיות נגד חלאילה התחזקו. השופטת שושנה כהן פיינסוד, שקיבלה לידיה את הדוח הסודי של המשטרה בעניין פעולות החקירה הנדרשות, פלטה בשלב מסוים כי "ישנם חשודים נוספים במעורבות ברצח". כשהסנגור מיהר "לזנק" על האמירה, הבהירה השופטת כי הדברים לא נאמרו בשם נציג המשטרה.

"אנחנו פה רק בגלל העבר שלנו, אנחנו חפים מפשע, אין לנו קשר. הזמן יוכיח את זה", טען בדיון קודם האח, שנשלח בעבר לכלא בעקבות רצח וריצה 15 שנות מאסר. גם לוולא חלאילה עבר פלילי, והוא מוכר למשטרה מתחום עבירות הוונדליזם וכן עבירות הסמים. ב-2011, נשלח ל-7.5 שנות מאסר בגלל שוד מזוין של סניף דואר במג'ד אל כרום, אותו ביצע חודש לאחר שחרור ממאסר. חלאילה נחשב ל"כוכב טיקטוק", ולאחרונה נעצר ושוחרר לאחר שנכנס עם שישה מחבריו עם עגלה וסוסים לקיבוץ כפר מסריק הסמוך לעכו - והשתולל במקום.
גופתה של נחום אותרה בתוך באר מים ישנה סמוך ליישוב הבדואי איבטין שליד קריית אתא, לאחר שנעדרה במשך 11 ימים ונערכו סריקות רבות כדי לנסות למצוא אותה. בהצהרה לתקשורת לאחר הלוויה, אמרה האם סוזי: "אני רוצה שהוא (חלאילה) יגיע לבית המשפט, שיראה איך אני סובלת בתור אמא. אני קברתי את הבת שלי. זה הסבל הכי גרוע. זה היה רצח אכזרי".