ברצועת עזה דיווחו אמש (יום ו') על פיצוץ גדול שהתרחש מערבית לעיר עזה, באתר של הזרוע הצבאית של חמאס. לפי הדיווחים הפלסטיניים, שבהם לא הייתה האשמה כלפי גורם כלשהו, באזור נשמעו שלושה פיצוצים בסך הכול. בתמונות שהופצו משם נראתה אש גדולה משתוללת במקום. כוחות חירום ואמבולנסים הוזעקו לזירה, אבל לא ידוע עדיין אם יש נפגעים.
נסיבות האירוע עדיין לא ברורות, אבל בחלק מהדיווחים הפלסטיניים נטען כי הסיבה לפיצוצים הייתה החום האדיר שחווה כעת גם רצועת עזה. החום, כך נטען, גרם להתלקחותם של חומרים שהיו באתר הצבאי, אתר המכונה "בדר".
3 צפייה בגלריה
פיצוץ בעזה
פיצוץ בעזה
הפיצוץ בעזה
יצוין כי פיצוצים של אמצעי לחימה ברצועה אינם דבר נדיר, ומדי חודש מתרחשים שם בין שניים לשלושה מקרים שכאלו. הסיבה לכך היא סטנדרט פיתוח הרקטות והטילים של ארגוני הטרור הפלסטיניים, שאינו גבוה בכל הנוגע לנהלי בטיחות.
הדיווחים על הפיצוץ בעזה מגיעים יומיים בלבד אחרי שחמישה פעילי טרור פלסטיניים נהרגו בפיצוץ בלבנון, שנגרם גם הוא בשל התלקחות אמצעי לחימה. לפי הדיווחים החמישה, פעילי ארגון בשם "החזית העממית - המפקדה הכללית" (אותו הקים אחמד ג'יבריל), נהרגו בבסיס בבקעת הלבנון, כאשר רקטה ישנה התפוצצה במחסן נשק. הארגון האשים אמנם בפומבי את ישראל וטען שתקפה שם, אך גורמים בירושלים מיהרו להכחיש. גורם בארגון הפלסטיני הודה בהמשך, בעילום שם, שמדובר היה ב"תאונת עבודה".
פורסם לראשונה: 22:16, 02.06.23