סא"ל תומר גרינברג ז"ל, מפקד גדוד 13 של גולני, מת אתמול מות גיבורים כשנפל בקרב בשג'עאיה. מעשי הגבורה של המפקד הנערץ הצילו חיים של אחרים ממש מתחילת המלחמה. עוד בשבת הארורה, ב-7 באוקטובר, הציל סא"ל גרינברג שני תינוקות תאומים, גיא ורועי ברדיצ'בסקי, שהוריהם, איתי והדר, נרצחו על ידי מחבלי חמאס בכפר עזה. אתמול, בעיתוי מצמרר, ביום שבו תומר נפל, חגגו התינוקות גיא ורועי שנה.
בזמן מתקפת הטרור של חמאס, שהו רועי וגיא הקטנים בממ"ד במשך 13 שעות כשגופות הוריהם מוטלות לידם. אמם המנוחה עוד הספיקה להכין להם בקבוקים לצורך השהייה במרחב המוגן, אך לא נותר מי שיאכיל אותם. המחבלים ניצלו את הבכי של התינוקות והשתמשו בהם כפיתיון כדי למשוך כוחות לבית המשפחה.
1 צפייה בגלריה
איתי ברדיצ'סבקי, הדר ברדיצ'בסקי
איתי ברדיצ'סבקי, הדר ברדיצ'בסקי
הדר ואיתי ברדיצ'בסקי ז"ל. ילדיהם ניצלו בזכות גבורתו של סא"ל גרינברג
המחבלים השתמשו בבית משפחת ברדיצ'בסקי כמעין תחנת ריענון לפני שהם יוצאים למסע רצח נוסף. חוליות מחבלים נכנסו לשם, ישבו במרפסת ואכלו. את התינוקות הם השאירו בכוונה בחיים כי ידעו שיבואו להציל אותם. זו הייתה מלכודת מוות לכוחות החילוץ של צה"ל ושב"כ, ואכן כוחותינו ספגו פגיעות במהלך ניסיונות החילוץ.
בסופו של דבר היה זה כוח של גדוד 13 בפיקודו של סא"ל גרינברג שהצליח לחלץ את התינוקות. "תומר לא ויתר לרגע, הוא חתר למגע כדי להגיע לתינוקות", סיפר ענבר, אחיה של הדר ז"ל, "הוא ופקודיו השתלטו על המחבלים, חילצו את גיא ורועי והעלו אותם לנמר של החטיבה ומשם לכוח של איחוד והצלה ולבית החולים סורוקה. שוחחתי איתו לאחר מכן והוא אמר לי שהחילוץ של התינוקות היה אירוע מכונן לו ולחיילי הגדוד".
ענבר המשיך: "תומר ז"ל הבטיח לי שכשהקרבות ייפסקות, הוא יגיע לבקר את התינוקות שהציל. לצערנו זה לא יקרה. זה לא נתפס, הוא היה גיבור בחייו ובמותו, עוד ידברו רבות על הקרב שבו נהרג".