יו"ר סיעת כחול לבן לשעבר איתן גינזבורג (המחנה הממלכתי) התייחס הבוקר (ראשון) לאפשרות כי מפלגתו תהיה חלק ממשלת אחדות לצד הליכוד, כאשר שר הביטחון בני גנץ יקבל את המקום הראשון ברוטציה, ואמר לאולפן ynet: "נתניהו שאל את השאלה הזו, וענינו בשלילה. אנחנו רוצים להקים ממשלה רחבה בראשותו של גנץ".
גינזבורג הגיב על דבריה של יו"ר הרוח הציונית ושרת הפנים איילת שקד, שאמרה מוקדם יותר באולפן ynet כי "לרוח הציונית יש את היכולת להושיב את גנץ ונתניהו באותה ממשלה", והדגיש: "לא נשב איתו יותר".
3 צפייה בגלריה
איתן גינזבורג
איתן גינזבורג
"המחנה הממלכתי הולך לגדול". איתן גינזבורג
(צילום: קובי קואנקס)
3 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
"מנהלת קמפיין עמום". שקד
(צילום: קובי קואנקס)
לדבריו, "אני לא חושב ששקד תעבור את אחוז החסימה, היא מנהלת קמפיין עמום ומנסה להציל את עצמה. אם הרוח הציונית כן יעברו את אחוז החסימה, הם ייתנו לנתניהו את ה-61".
הוא הוסיף: "הושטנו יד לנתניהו בזמן המשבר הכי קשה שהיה פה - והוא פשוט ירק לנו בפנים. הוא רימה אותנו ואת הציבור. רצינו אחדות והוא סירב, הוא לא העביר את התקציב בגלל זה והעדיף ללכת לבחירות רביעיות. לא נשב איתו יותר".
הוא ציין כי "היום גנץ יכול היה להיות ראש ממשלת ישראל - הציעו לו להיות ראשון ברוטציה והוא בחר לא ללכת. הוא יהיה ראש ממשלה כשהוא יקים אותה עם כל הכוחות הציוניים והמרכזיים במערכת הפוליטית".

3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת
בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת
"רימה אותנו ואת הציבור". נתניהו
(צילום: מוטי קמחי)
איך? בלי הליכוד אין מספרים לזה. "בואו נחכה לבחירות. אם נתניהו לא משיג 61 - אז הכול נפתח. אם הוא משיג 61 - תהיה פה ממשלה קיצונית עם בן גביר וסמוטריץ', ואלוהים ישמור מה שיהיה פה".
אתה בעצם צופה שיהיה כאן איזשהו שינוי מאוד מאוד דרמטי במפת המנדטים. "המחנה הממלכתי הולך לגדול, המפלגה תהיה משמעותית ותאפשר לגנץ להקים ממשלה. כבר עלינו בשני מנדטים, ואני מאמין שלאט-לאט הציבור הישראלי יבין שיש פה הזדמנות אחת להקים ממשלה מתפקדת ורחבה, שתכהן ארבע שנים. אני צופה שנתניהו, בפעם החמישית, לא יגיע ל-61. ברגע שגנץ דרך בפוליטיקה - נתניהו לא הצליח, פעם אחר פעם, להקים ממשלה בכוחות עצמו".
למה שאתם תרכיבו את הממשלה ולא "יש עתיד" בראשות לפיד, כמפלגה הגדולה בגוש? "יאיר לפיד הוא אדם מוכשר, אבל יש לו מגבלות פוליטיות בהקשר הזה - החרדים וגורמים אחרים לא מוכנים לשבת איתו. אני מכבד אותו, אבל אנחנו יודעים שהדמות היחידה בפוליטיקה הישראלית שמקובלת על כולם - היא בני גנץ".