גבר בשנות ה-30 לחייו נפצע הלילה (בין שבת לראשון) באורח קשה מירי שוטרים בג'סר א-זרקא. לטענת המשטרה, כוחות שהיו במקום שמעו קולות ירי והבחינו בחשוד יורה לעבר בית. "החשוד כיוון את נשקו לעבר השוטרים, שחשו סכנה לחייהם ופתחו באש ופצעו אותו באורח קשה", נמסר מהמשטרה שפתחה בחקירה. במקום תפסו השוטרים תת-מקלע מסוג קרלו ששימש על פי החשד את החשוד בירי.
החשוד פונה לבית החולים הלל יפה בחדרה והוא מורדם ומונשם. הדיווח במוקד 101 של מד"א במרחב שרון התקבל בשעה 01:38 על "גבר שנפצע באירוע אלימות בג'סר א-זרקא". צוות מד"א פינה אותו לבית החולים במצב קשה, לא יציב ועם פציעות חודרות.
בתוך כך, המשטרה עצרה כעבור זמן קצר חשוד נוסף במעורבות בירי, תושב המקום בשנות ה-20 לחייו. מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב יורם סופר, ביקר בזירת האירוע ואמר כי "תגובת השוטרים הלילה, בנחישות ותוך סיכון חיים, הביאה למעצר חשוד ותפיסת הנשק. כך אני מצפה שיפעלו שוטרים - בנחישות, ללא היסוס, תוך חתירה למגע - כל זאת כדי להגן על שלום הציבור ועל עצמם".
1 צפייה בגלריה
הנשק שנתפס על החשוד מג'סר א-זרקא, שנפצע קשה מירי השוטרים
הנשק שנתפס על החשוד מג'סר א-זרקא, שנפצע קשה מירי השוטרים
הנשק שנתפס על החשוד מג'סר א-זרקא, שנפצע קשה מירי השוטרים
(צילום: דוברות המשטרה)
רק ביום חמישי האחרון אירע מקרה דומה בנצרת, אז צעיר בשנות ה-20 לחייו, מחמוד ג'די, נהרג וצעיר נוסף כבן 25 נפצע קשה בחילופי אש עם שוטרים בעיר. גם אז טענה המשטרה כי השוטרים שהיו באזור הבחינו בירי לעבר בית בעיר וניהלו קרב יריות עם ארבעה חשודים.
לפי ההודעה שיצאה מטעם המשטרה, השוטרים סיירו בעיר "כדי להבטיח את שלום התושבים, שמעו קולות ירי וחתרו למגע". השוטרים הגיעו לאחת השכונות, זיהו רכב "שהעלה חשד שממנו בוצע הירי" והחלו בנסיעה אחר הרכב. "התפתח קרב יריות ממנו נהרג אחד החשודים, חשוד נוסף נפצע באורח קשה ושני חשודים נוספים נעצרו". בחיפוש ברכבם של החשודים אותרו שלושה רובי סער, שניים מסוג M-16 ואחד מסוג קלצ'ניקוב.