2 צפייה בגלריה
פרופסור אריה לוין בהארכת המעצר
פרופסור אריה לוין בהארכת המעצר
בחלק מהתלונות חלה התיישנות. לוין בהארכת מעצר
(צילום: מוטי קמחי)
פרופ' אריה לוין (64), מנהל היחידה לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים בבית החולים וולפסון בחולון, הואשם באונס אישה ושתי נערות, ובפגיעה מינית במטופלות. בכתב האישום שהוגש נגדו היום (חמישי) על-ידי פרקליטות מחוז תל אביב, נכתב כי לוין השתמש בטענות שווא לבדיקות וטיפולים רפואיים כדי לפגוע בהן מינית.
עורכות הדין הדס פתל וקורל שריג-פאפו מהפרקליטות כתבו כי אחת הנפגעות הייתה רק בת 12 כשלוין פגע בה מינית, ומטופלת נוספת, כבת 16, נפגעה ממנו לאחר שביקש ממנה כראש המחלקה להיכנס לבדיקה אצלו על אף שטופלה אצל רופא אחר. האישה שנאנסה על-ידו, לפי כתב האישום, נפגעה כשהגיעה למשרדו לאסוף מסמכים עבור בנה שטופל אצלו.
"המעשים בוצעו תוך ניצול חמור של האמון שנתנו בו המתלוננות ובני משפחותיהן, התלות המוחלטת של המתלוננות, תמימותן ופערי הידע", כתבו הפרקליטות. "המשיב ניצל את הצורך במגע ובבדיקה פיזית במסגרת הטיפול במחלתן של המתלוננות ואת היותן חסרות אונים בעודן חשופות לחלוטין בפניו. חומר הראיות מלמד כי המשיב ביצע את המעשים במתלוננות בעודן מצויות בנקודת שפל בחייהן, כאשר חלקן נלחמו על חייהן או על חיי יקיריהן". פתל ושריג-פאפו מייחסות ללוין עבירות אינוס, אינוס במרמה ואינוס קטינה שטרם מלאו לה 16. כמו כן הואשם הפרופ' במעשה מגונה בקטינה שטרם מלאו לה 16 ומעשה מגונה במרמה.
2 צפייה בגלריה
בית החולים וולפסון
בית החולים וולפסון
בית החולים וולפסון
(צילום: עידו ארז)
סנגורו של לוין, עורך הדין ליאור אפשטיין, מסר כי "קיבלנו בתוגה את החלטת חברינו בפרקליטות שלא לקבל את עמדתנו וגרסת מרשנו לגבי שתי התלונות הקשורות לעבירת האינוס במהלך בדיקה. עניינם של האישומים הנוספים אינו במסגרת יחסי חולה-רופא ומטבע הדברים הנושא ייבחן לעומקו בבית המשפט.
"נציין כי החקירה הפנתה מאמצים רבים לייחס למעשים רפואיים הכרחים גוון של עבירות מיניות ועצם אי-הגשת כתב אישום ביחס למקרים אלו, למעלה מעשרה במספר, מלמד כי מדובר בתיק עובדתי וכשכזה השיח הציבורי אינו המקום לניהולו".
ליאור אפשטיין מייצג ישראל איינהורןעו"ד ליאור אפשטייןצילום: מוטי קמחי
החקירה החלה ביולי 2021 בעקבות תלונה של אישה כי הרופא ביצע בה עבירות מין בזמן טיפולים רפואיים. על פי החשד, העבירות החלו עשר שנים לפני הגשת התלונה, כאשר המתלוננת הייתה קטינה, והם נמשכו כשנתיים.
בעקבות התלונה, פתחו חוקרי מחלק המשפחה של מרחב איילון במחוז תל אביב בחקירה סמויה, במהלכה הצליחו לאתר נשים נוספות שהעידו נגד הרופא כי ביצע בהן עבירות מין בהיותן מטופלות שלו ובמקרה אחד אף בקרובת משפחה של מטופל. לפי החשד, העבירות בוצעו באצטלה של אבחון רפואי ייחודי ודאגה לבריאותן של הקורבנות. בחלק מהתלונות חלה התיישנות על המקרים בשל חלוף הזמן מביצועם לכאורה.
עם מעצרו של לוין באוקטובר 2021 הפכה החקירה לגלויה. מעצרו הוארך מעת לעת עד לשחרורו למעצר בית. בדצמבר החשוד נעצר פעם נוספת בעקבות תלונה שהוגשה על ידי קטינה בגין מעשה שבוצע חודשים ספורים קודם לכן.
פורסם לראשונה: 08:04, 31.03.22