בעיריית אור יהודה הגיבו היום (ג') בחריפות בעקבות הדיווח שלפיו תושבת העיר (40) חשודה בכך שסרסרה בבתה בת ה-15 לזנות. בעירייה טוענים כי בית המשפט לענייני משפחה סירב לקבל את המלצת גורמי הרווחה והעובדים הסוציאליים למנוע את חזרת הנערה מהמסגרת שבו שהתה.
חקירת היחידה המרכזית של מחוז תל אביב חשפה כי בכסף שקיבלה הבת מצרכני הזנות, מימנה האם את מחיית המשפחה. במקביל למעצר האם, עוכבו לחקירה שישה חשודים נוספים. במשטרה ציינו כי צפויים מעצרים נוספים. בינתיים, מעצר האם ובן זוגה הוארך בבית משפט השלום בבת ים עד ליום שישי.
1 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לאמא החשודה בסרסור ביתה הקטינה לזנות
הארכת מעצר לאמא החשודה בסרסור ביתה הקטינה לזנות
האם בהארכת המעצר, היום
(צילום: אורי דוידוביץ')

החקירה החלה בעקבות מידע על אודות הזמנת שירותי מין של הנערה, לעיתים באמצעות אתר אינטרנט ולעיתים ישירות דרך האם. בחקירה הסמויה עלה כי הנערה אולצה לספק שירותי מין לגברים רבים בני 25 עד 50, כמה מהם אף הדיחו אותה לפי החשד לשימוש בסמים.
הנערה שהתה כאמור בעבר במסגרות חינוך סגורות מחוץ לעיר. לפני כשנה ביקשה המשפחה להשיבה הביתה, ולשלב אותה בבית ספר בעיר. למרות ההתנגדות הנחרצת של גורמי הרווחה בעירייה, בית המשפט לענייני משפחה קבע לפני שמונה חודשים כי הוא מאשר את בקשת קרוביה של הנערה.
אחרי חזרתה הביתה, שולבה הנערה בבית ספר באור יהודה אולם בשלב מסוים היא נשרה והחלה ללמוד במסגרת מתאימה. גם השנה, התברר, הנערה לא הגיעה בצורה סדורה למסגרת הלימודית שנותנת מענה לנוער נושר.

"המקרה חייב להדליק נורה אדומה"

"המקרה שנחשף הוא לא פחות מאשר 'כתובת שהייתה על הקיר'", האשימו היום בעיריית אור יהודה. "זה מספר שנים מלווה העירייה את המשפחה. לפני כמה חודשים פנינו לבית המשפט בהמלצת הרווחה והעובדים הסוציאליים בעירייה כדי שלא לאפשר את חזרתה של הנערה הביתה מהמסגרת שבה שהתה והגנה עליה.
"לצערנו הרב, בית המשפט החליט שלא לקבל את עמדתנו. הגורמים המטפלים בעירייה סברו שההחלטה שהתקבלה שגויה, תמהו לפשר החלטת בית המשפט, ואף הביעו את העמדה הזו אל מול השופט. משחזרה הנערה אל הקהילה, פעלו הן באגף לשירותים חברתיים וקהילתיים והן באגף החינוך לשילובה של הנערה.
"מקרה זה חייב להדליק נורה אדומה למערכת המשפט שעליה להיות קשובה לאנשי המקצוע. האנשים שמלווים ביומיום את המשפחות מכירים היטב את חוזקותיהם וחולשותיהם, ויש בידם למנוע את המקרה הבא. בהנחיית ראש העיר, ליאת שוחט, ימשיכו גורמי הרווחה והחינוך בעירייה ללוות את הנערה ולסייע בכל מה שיידרש".
ראש מפלג מוסר בימ"ר תל אביב, סנ"צ יניב וולבוביץ, אמר היום כי "מדובר באחת החקירות המזעזעות שאנחנו נתקלנו בהן, שילדה בת 15 הודחה לזנות ושימוש בסמים קשים. אנחנו כמשטרת ישראל נעשה ככל שביכולתנו ונגיע לשורש העניין על מנת להביא את אותם חשודים לדין".
מדוברות הרשות השופטת נמסר: "בעניינם של קטינים המובאים בפני בית המשפט לנוער, נעשה המירב לשם הבטחת מוגנות וטובת הקטינים תוך שקילת סך הנסיבות לפי העניין. דיונים בעניינם של קטינים בבית המשפט לנוער מתנהלים על פי חוק בדלתיים סגורות ומשכך לא נוכל להתייחס לגופו של התיק".
עו"ד ניר אלפסה שמייצג את האם מטעם הסנגוריה הציבורית מסר: "מדובר בחקירה רגישה ואנו ממתינים שהמשטרה תסיים את החקירה בהקדם. האם מכחישה את החשדות ומשתפת פעולה עם החוקרים".
השתתף בהכנת הכתבה: אלי סניור