זארה רוטרפורד בת ה-19 עשתה היום (ה') היסטוריה כשהפכה לאישה הצעירה אי פעם שמקיפה לבדה את העולם במטוס. היא סיימה את המסע המרשים שלה אחרי חמישה חודשים.
רוטרפורד, בת לאם בלגית ולאב בריטי (שניהם טייסים), יצאה לדרך ב-18 באוגוסט. היא המריאה משדה התעופה בקורטרייק במערב בלגיה, במטוס מיקרו-לייט ששוקל 325 ק"ג.

7 צפייה בגלריה
בלגיה זארה רוטרפורד בת 19 הקיפה לבדה את העולם ב מטוס
בלגיה זארה רוטרפורד בת 19 הקיפה לבדה את העולם ב מטוס
זארה בת ה-19: "עדיין לא מעכלת"
(צילום: EPA)
המסע של זארה, שהתחיל באירופה, המשיך בצפון אמריקה ובדרום היבשת. לאחר מכן הגיעה הטייסת הצעירה לדרום אסיה ולמזרח התיכון ואז חזרה לאירופה. כדי לעמוד בקריטריון של טיסה מסביב לעולם זארה הגיעה לשתי "נקודות קיצון": ג'מבי באינדונזיה וטומאקו בקולומביה.
הטייסת עברה מרחק של 52,000 ק"מ, שהתה בחמש יבשות וביקרה ב-41 מדינות. תנאי מזג האוויר גרמו לכמה עיכובים במסע שלה: במשך חודש היא נתקעה באלסקה, ובמשך כמה שבועות היא שהתה לבדה בכפר בסיביר. בנוסף הייתה צריכה להתגבר על סופות טייפון בפיליפינים.
התחנות המועדפות על רוטרפורד במסע שלה מסביב לעולם היו ניו יורק, והר געש פעיל באיסלנד. זארה סיפרה שהיו כמה רגעים שבהם היא חששה לחייה: רוטרפורד כמעט נכנסה למרחב האווירי של צפון קוריאה, בגלל תנאי מזג האוויר, ועברה חוויה דרמטית בטיסה מעל האדמה הקפואה של סיביר. היא סיפרה שבסיביר היא עברה מרחק של מאות קילומטרים "בלי לראות עמודי חשמל, כבישים או אנשים. חשבתי לעצמי שאם המנוע מפסיק לפעול אני אהיה בצרה רצינית".
היום הגיעה זארה מגרמניה לשדה התעופה קורטרייק בבלגיה, שממנו המריאה בחודש אוגוסט. הקהל הריע לה כשנחתה על המסלול, והיא יצאה מהמטוס ומיהרה לחבק את הוריה ואת אחיה. "זה באמת מטורף, אני עדיין לא עיכלתי את זה", אמרה זארה הנרגשת לכתבים בשדה התעופה. "זה היה מאוד קשה, אבל מאוד מתגמל", אמרה. "מאוד מוזר לחזור לכאן".
7 צפייה בגלריה
בלגיה זארה רוטרפורד בת 19 הקיפה לבדה את העולם ב מטוס
בלגיה זארה רוטרפורד בת 19 הקיפה לבדה את העולם ב מטוס
(צילום: רויטרס)
זארה שברה את השיא של הטייסת שאסטה וואיס, אמריקנית ילידת אלג'יריה, שב-2017 הפכה לאישה הצעירה ביותר שמקיפה לבדה את העולם. היא עשתה זאת בגיל 30. האדם הצעיר ביותר שהקיף לבדו במטוס את כדור הארץ הוא מייסון אנדרוז האמריקני – ב-2018, כשהיה בן 18.