ראש הממשלה שם יעד של הבאת חצי מיליון עולים תוך עשור מהקהילות הגדולות בארצות הברית, בדרום אמריקה ובצרפת. כך אמר נפתלי בנט בפתח ועידת העלייה והקליטה "עולים מכל הלב" של "ידיעות אחרונות", ynet ו"ווסטי", בשיתוף משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית – לקראת יום העלייה של שנת 2021.
"ספק אם יש נושאים חשובים ומהותיים כל כך לעתיד שלנו ולמהות שלנו כמדינה יהודית בפרט, וכחברה ככלל כמו סוגיית העלייה לארץ", אמר בנט בפתח דברי הברכה שלו בתחילת הוועידה. "מימיה הראשונים של מדינת ישראל ועד לזמנים אלה ממש, העולים ארצה מכל תפוצות ישראל מעצבים במו ידיהם את פנינו כחברה ותורמים לפסיפס ייחודי שאין כמותו בשום מקום אחר בעולם.
"העלייה ארצה היא גם בעבורי חוויה מעצבת חיים, אפילו שבמקרה שלי, התרחשה שנים ספורות לפני שנולדתי. הוריי, ג'יימס בנט ז"ל ומירנה, שגדלו בסן פרנסיסקו ועלו ארצה אחרי מלחמת ששת הימים, קיבלו בצעד הזה את ההחלטה המשמעותית בחיי וגם על זהותי כיהודי. שנים אחר כך הבנתי שאלמלא אבא ואימא היו עולים ארצה, ספק גדול אם הזהות היהודית הייתה חלק מרכזי כל כך בחיים שלי כפי שהיא היום.
"העלייה ארצה לא רק מחזקת אותנו כמדינה, היא גם שומרת על המשך הקיום שלנו כיהודים למול התבוללות גוברת והולכת, בעיקר בארה"ב. זו מגמה שצריכה להטריד כל אחד מאיתנו והיא לא קשורה בכלל לזיקה דתית כזאת או אחרת. בדיוק בגלל זה, אנחנו צריכים לעצב לעצמנו יעד מאתגר ומשמעותי בכל הנוגע לעלייה: להביא ארצה במהלך העשור הקרוב חצי מיליון עולים חדשים מהקהילות הגדולות בארה"ב, בדרום אמריקה ובצרפת.
במקביל, אנחנו צריכים להמשיך בהעצמתה של הערבות ההדדית ובחיזוקה של הברית הקיימת עם יהודי העולם. כולנו אחים. גילויי הגזענות והאנטישמיות בכל רחבי העולם מזעזעים ומטרידים. הם מזכירים יותר מתמיד כי מדינת ישראל הם בית לכל יהודי העולם. גם אם הם לא גרים פה, זה הבית שלהם. עלינו לחזק את הלכידות שלנו כעם, וגם לעודד רבים וטובים לעשות את הצעד ולחיות איתנו כאן בישראל. בסך הכול, די נפלא פה.
"ולא פחות חשוב, עלינו כמדינה, כממשלה, כאזרחים, לפעול על מנת לסייע לעולים ארצה, ולקלוט אותם בארץ שלנו בצורה טובה. כי זה קשה, זה קשה מאוד לעולים בהתחלה, בוודאי בחודשים, בשנים הראשונות להבין את המנטליות, את הקצת בירוקרטיה, את השיטות עבודה ולכן צריך לעזור".

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר דברי ברכה בתחילת הוועידה: "אני מברך על היוזמה של הכנס הזה ועל העובדה שלראשונה שמו את נושא העלייה כנושא ייחודי בכלי תקשורת מרכזי. שנים הערתי על כך שאנחנו מאוד אוהבים לדבר על עלייה, אבל לא תמיד יודעים לפרגן ולאהוב עולים ולכן זה לא היה תמיד על הרדאר, והנה זה בא. ועידת 'עולים מכל הלב' היא הזדמנות מצוינת לברך על העלייה, לברך את העולים והעולות החדשים לזכור ולהזכיר שמדינת ישראל הוקמה על מנת להיות בית שדלתותיו פתוחות לרווחה לכל יהודי המבקש לשוב הביתה.
"כשפרצה מגפת הקורונה, היו שחששו מפני המשבר בעלייה. במלוא הענווה, אני מוכרח להגיד שאני דווקא צפיתי מתוקף תפקידי הקודם כיו"ר הסוכנות היהודית שלצד הקורונה נראה גל עלייה גדול ביותר בשנים הקרובות, ולשמחתי אני רואה שצדקתי. אין מדינה שלא גדלו ממנה שיעורי העלייה. ישראל חזרה להיות מקום שיהודי העולם רואים בו בית, גם בזמן משבר. זוהי עוצמתו של הרעיון הציוני והישראלי המכונן הזה.
"אני יודע שהתקופה האחרונה הייתה לא פשוטה לעולים. תהליך הקליטה, המאתגר ממילא, הפך בשנים האחרונות לקשה מנשוא. כיוון שלצד הקושי להתאקלם ולהיקלט במדינה חדשה, שפה חדשה, אוכל חדש, מזג אוויר חדש. צצו אתגרים מורכבים. כמו ריחוק חברתי, קשיים תעסוקתיים, מגבלות תעופה, היציאה, הכניסה, ובידוד. לכן, אני גאה כל כך בכל מי שעולים ועולות לישראל. ישראל זקוקה להון אנושי איכותי ומקבלת תרומה אדירה מהעולים ומתכניות הקליטה הייעודיות.
"בעיני, 'עלייה' היא אחד המושגים היפים והרגישים ביותר שהעניקה לנו השפה העברית. עבורי, היא גם מסמלת עלייה לסיפון אחד, שמאחד ומקבל את כולנו לתוכו. כולנו עולים ועולות על גבי הסיפון החדש-ישן הזה. כולנו מפליגים עליו יחד מתוך עבר משותף ועשיר דרך סערות וטלטלות, אל עתיד טוב יותר. אם נשכיל להפליג אליו בחיבור בשיתוף ובכבוד, יחד עם כלל הציבור בישראל בני כל האמונות והדתות, אני סמוך ובטוח שנגיע למחוז חפצנו בשמחה ובשלום".