מעצרו של הצעיר שלפי החשד תקף עוברות אורח בתל אביב הציף מחדש את סוגיית "התוקפים הסדרתיים" בעיר. בשנים האחרונות אירעו כמה מקרים שבהם עוברי אורח הותקפו ללא סיבה נראית לעין, על-ידי אנשים זרים שלרוב היו מעורבים בתקריות דומות. התוקף שנעצר ביום שישי אחרי תקיפה מסוג זה תקף, לפי החשד, ארבע נשים אחרות.
שרון ברנע, אם לנערה בת 12, סיפרה כי "הבת שלי חזרה מהצופים לפני כחודש. היא הלכה בשדרות בן גוריון יחד עם עוד חברה, ובחור שעבר פשוט נתן לה בעיטה חזקה". כשחזרה הביתה, סיפרה הבת לברנע את שאירע - והיא יצאה לחפש אותו. "הצלחתי לאתר אותו, הוא לא התרחק מהמקום. קראתי למשטרה שהגיעה די מהר ועצרה אותו - והשוטר אמר לי שהוא הודה מיד. זה ממש הפתיע אותי".
1 צפייה בגלריה
הגבר שתקף את האישה באלימות ברחוב וברח
הגבר שתקף את האישה באלימות ברחוב וברח
התוקף שתיעדה סיגל
לדברי ברנע, תיאור התוקף שנעצר תואם את האדם שתקף את בתה. "הבת שלי הייתה נסערת מאוד ומה שהרגיע אותה זה שהיא ראתה שלקחו אותו בניידת", הוסיפה ברנע. "העליתי פוסט בקבוצה של השכונה וראיתי שיש עוד בנות שזה קרה להן. ניגשתי להגיש תלונה במשטרה והסברתי לחוקרים שזה סדרתי, שזו פצצה מתקתקת. אמרתי שיש נשים באותו מקום שנפגעו בדרכים דומות ושהן הגיבו לפוסט, כך שאפשר לשאול אותן. אמרו לי שיבדקו ולבסוף שחררו אותו עוד באותו ערב. הגשתי תלונה למען נשים אחרות, כדי שהוא יפסיק לתקוף ולחסוך את העוול הזה מאחרות".
גם סיגל, צעירה מתל אביב, הותקפה בצורה ברוטלית ואף רצה אחרי התוקף תוך שהיא מתעדת אותו. בדף הפייסבוק שלה סיפרה כי טיילה ברחוב פרישמן בעיר בשעות הערב המאוחרות: "הלכתי לבד לכיוון דיזינגוף, ובחלק צר של המדרכה הגיע מולי גבר צעיר. בשבריר שנייה הוא עצר מולי, לא הבנתי לרגע מה קורה, ואז הוא נתן לי אגרוף חזק מאוד לפנים אל עין שמאל. אני נפלתי והוא המשיך ללכת משם".
לדבריה, "היו כמה אנשים שעצרו לעזור לי לקום וראו את כל מה שקרה. הייתי המומה ובכיתי, ואז החלטתי לרדוף אחריו ולצלם אותו. בשלב מסוים עצרתי כי הבנתי שממש כואב לי. אני עדיין בשוק והעין שלי מטושטשת ונפוחה. הוא אשכרה המשיך ללכת כרגיל לדרכו, עד שהתחלתי לקלל ולצלם אותו - ואז הוא התחיל לרוץ. אני ממש מפחדת ובהלם ולא מצליחה לעכל".
סיגל הצליחה להתחקות אחר החשוד ואף הגיעה לצילומי מצלמות האבטחה באזור. התיאור שמסרה זהה לתיאור של הצעיר שנעצר בשישי בחשד לתקיפת נשים ברחובות תל אביב.
כאמור, זו לא הפעם הראשונה שתוקפים אלמוניים פועלים ברחבי העיר תל אביב ופוגעים בייחוד בנשים. לפני כשנתיים פעל תוקף באזור בוגרשוב, שקילל ותקף מספר רב של קורבנות שאותן לא הכיר קודם לכן. תוקף נוסף שפעל באותו הזמן נהג לעקוב אחרי נשים באזור פלורנטין בשעות הלילה, ואז הטריד אותן מינית - פיזית ומילולית.
בשני המקרים נעצרו חשודים, אך רק לאחר שנאספו מספר רב של תלונות וכן אחרי שהדברים עלו ברשתות החברתיות ויצרו בהלה. חלק מהתושבות דיווחו אז שהן ממעיטות לטייל בגפן בשעות הערב, או שהצטיידו בגז פלפל ואמצעי הגנה דומים.
ממשטרת ישראל נמסר: "עם קבלת דיווח אודות תקיפת אישה בעיר, נעצר חשוד והובא לחקירה, במהלכה התברר כי הוא נקשר למספר תקיפות נוספות. נציין כי כל מקרה נבחן לגופו ובהתאם לנסיבות וגיבוש התשתית הראייתית, מתקבלת החלטה בגין מעצר החשוד בתנאים מגבילים או הבאתו בפני שופט".
פורסם לראשונה: 22:13, 25.12.21