3 צפייה בגלריה
עמוס לוזון
עמוס לוזון
עמוס לוזון
(צילום: מוטי קמחי)
בית המשפט השלום בתל אביב האריך היום (חמישי) ביממה את מעצרם של שניים מהחשודים בפרשת הסרטון המיני והסחיטה של איש העסקים עמוס לוזון. המשטרה, אגב, ביקשה להאריך את המעצר בחמישה ימים, ונציגה אמר בדיון כי "מאז הארכת המעצר האחרונה לפני יומיים התרחשו שלוש התפתחויות דרמטיות שקשורות לחשודים".
בתום הדיון בבית משפט השלום בתל אביב, שבו הוארך מעצרם של החשודים בני ה-19 וה-28 מכפר שמריהו, יתקיים בבית משפט השלום לנוער הדיון באשר להארכת מעצרו של החשוד בן ה-17 - בנו של שופט בית משפט.
על פי החשד, בן ה-17 הוא זה ששלח הודעת סחיטה לבן של אירית רחמים, בת זוגו לשעבר של לוזון, במטרה לסחוט את איש העסקים. זאת לאחר שהחשוד בן ה-28 צילם את הסרטון כבר לפני כחודשיים. על שמם של החשודים ותמונתם הוטל צו איסור פרסום לבקשת עורכי דינם.
3 צפייה בגלריה
אחד החשודים בהפצת הסרטון המיני של עמוס לוזון
אחד החשודים בהפצת הסרטון המיני של עמוס לוזון
אחד החשודים בהפצת הסרטון, שלשום בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
השלושה נעצרו כשבועיים וחצי אחרי הפצת הסרטון המיני ברשת, שתיעד בסתר את הנעשה בתוך הבריכה בחצר ביתו של לוזון בארסוף. על פי החשד, כאמור, הנער בן ה-17 הוא זה ששלח את הודעת הסחיטה לכאורה ודרש 13 אלף שקלים. לטענתו, החשוד בן ה-19, חברו, הכריח אותו לעשות זאת. אתמול נערך עימות בין השניים, ובן ה-19 טען שלא היה מודע כלל לשיחת הטלפון שבה התבצעה הסחיטה. "ידעתי רק אחרי שהשיחה של הסחיטה בוצעה", הוא אמר במהלך העימות. השניים האשימו זה את זה בסחיטה.
סנגוריו של החשוד בן ה-19, עורכי הדין עלא תלאווי ונתי שמחוני, הודיעו לבית המשפט כי מסרו בעצמם את הטלפון סלולרי שלו למשטרה, שהגישה בקשה לחדור לטלפון כדי לבדוק התכתבויות בין החשודים. לדבריהם, "החשוד לא חייג לעמוס בעצמו, אלא זיהה מי חייג אליו, ולפי מחקרי תקשורת אין ממצא שיקשור את הסלולרי שלו לעמוס לוזון. לא הייתה כל סחיטה כלפי עמוס לוזון, לא חייגו אליו כלל. מדובר באירוע סחיטה חד פעמי בהודעות לבחור בשם מור (בנה של בת הזוג לשעבר של עמוס לוזון). בהודעות הטקסט דיברו על סכום סחיטה של 13 אלף שקלים, דבר שלא יצא לפועל. זה מקסימום ניסיון סחיטה. המשטרה לא הצליחה לקשור את החשוד בן ה-19 לצילום הסרטון".

הוא הוסיף: "מדובר בחשוד ללא עבר פלילי ששיתף פעולה עם החוקרים. אותו עמוס לוזון מקיים יחסי מין בבריכה בשטח פתוח, אדם בגילו היה צריך לצפות דבר כזה. אין מחלוקת שמי שצילם זה חשוד אחר. אם מור היה מוציא שקל בודד מכיסו כדי למנוע את פרסום הסרטון - ניחא. לוזון לא נסחט על ידי שלושת החשודים, ככל הנראה יש אחרים שאולי סוחטים".
לדברי נציג המשטרה, מדובר ב"תיק חקירה מורכב והכול נבדק". הוא אמר שמור תושאל כמה פעמים על ידי המשטרה. "נוכח התפתחויות דרמטיות בחקירה אני מבקש לקבל במלואה את הבקשה להארכת המעצר", הוסיף.
מעצרו של החשוד בן ה-19 הוארך עד מחר כאמור, והשופט שאול אבינור קבע: "אציין כי אמנם היו התפתחויות בחקירה שהתקדמה, ובנסיבות אלה יש הצדקה להארכת מעצר, ועם זאת מדובר בחשוד צעיר ללא הרשעות. אמש ניתנה החלטה לצמצם את מעצרו של החשוד הנוסף בפרשה, שנעצר עד היום. עניינם של כל החשודים בפרשה זו כרוך זה בזה, וכך החקירה בנסיבות האלה וההכרעה בעניין החשוד הנוסף עשויה להשליך. לפיכך האיזון הוא הארכת מעצר עד מחר".
3 צפייה בגלריה
אחד החשודים בהפצת הסרטון המיני של עמוס לוזון
אחד החשודים בהפצת הסרטון המיני של עמוס לוזון
חשוד נוסף בפרשה
(צילום: ניצן דרור)
החשוד בן ה-28 הודה כי הוא זה שצילם את הסרטון, אך לא כדי לסחוט את לוזון. לדבריו, הוא נחשף לאקט המיני וצילם אותו כ"מעשה שטות". על פי החשד, הוא העביר את הסרטון לחשוד בן ה-19, ולטענתו הוא אינו מכיר את הנער בן ה-17 שלפי החשד שלח את הודעת הסחיטה. לדבריו, הסרטון צולם כחודשיים לפני אירוע הסחיטה ביולי.
לדברי עורכי הדין תמיר סננס ושחר חצרוני, שמייצגים את החשוד בן ה-28, "החשוד מיד כשנעצר מסר גרסה לגבי צילום הסרטון המיני והפצתו. המשטרה עוסקת רק בשאלת הסחיטה לגבי החשוד שאנו מייצגים, הוא לא קשור לשאלת הסחיטה. החשוד הודה בצילום הסרטון ובהעברתו, אולם מדובר בעבירות של פגיעה בפרטיות ואולי הטרדה מינית, אולם הוא לא קשור לחלק של הסחיטה באיומים באמצעות הסרטון".
גם מעצרו של חשוד זה הוארך עד מחר. השופט אבינור קבע בהחלטתו: "הוצגו בפניי התפתחויות בחקירה שמצדיקות הארכת מעצר. הסנגור המלומד ביקש לאבחן את עניינו של החשוד מיתר החשודים, אבל בשלב זה אין מקום לעשות זאת. כפי שציינתי עוד, גם החשוד הנוסף שעניינו נידון לפניי הוא צעיר ללא עבר פלילי. במכלול האיזונים המסקנה היא הארכת תקופת המעצר עד מחר".
לוזון, בן 62, הוא מחזיק השליטה בחברה "קבוצת עמוס לוזון יזמות ואנרגיה", שנסחרת בבורסה ובה הוא מכהן כמנכ"ל וכדירקטור. בנוסף, לוזון היה גם הבעלים של קבוצת הכדורגל מכבי פתח תקווה, שאותה רכש לפני 30 שנה ביחד עם אחיו אבי לוזון.