2 צפייה בגלריה
מרכז רפואי פדה-פוריה
מרכז רפואי פדה-פוריה
בית החולים פדה פוריה
(צילום: שרון צור)
ד"ר פבלו רוסו, רופא בכיר לגינקולוגיה בבית החולים פדה פוריה (המרכז הרפואי צפון), ניצל את הבדיקות שערך בשתיים ממטופלותיו כדי לפגוע בהן מינית. כך נטען בכתב האישום (תובענה) שהגיש היום (רביעי) אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה. "הרופא הציג את מעשיו כחלק מבדיקה גינקולוגית שגרתית, ושאל את המטופלות שאלות חודרניות בתחום המיני", צוין. הגינקולוג הוזמן לשימוע, שבעקבותיו הושעה מעבודתו בבית החולים עד לתום ההליכים המשמעתיים נגדו.
לפי האישום, ב-2018 הגיעה אחת המטופלות, שהייתה אז כבת 29, למחלקת המיון בבית החולים. המטופלת, שהייתה בהיריון ונחבלה ברגלה לאחר שנפלה, הופנתה לבדיקה גינקולוגית אצל הנאשם. היא נכנסה לחדרו של הרופא ללא ליווי, ונשאלה תחילה שאלות כלליות בקשר להריונה ולנפילתה. הרופא, שביקש מהמטופלת לקום ולעבור למיטה, נגע באיבר מינה של הצעירה באופן שלא היה דרוש לצורך הבדיקה - בניגוד לרצונה ולשם גירויו המיני. המטופלת, שסדין בלבד כיסה את גופה העירום, קפאה במקומה ולא הגיבה.
בהמשך, הרופא אף נצמד לגופה של המטופלת והתחכך בה למען סיפוקו המיני. עם סיום הבדיקה, נאלצה הצעירה להתלבש בנוכחותו של הרופא, מבלי שנתן לה פרטיות לצורך כך. מיד לאחר מכן התבטא הרופא באופן מיני, ושאל את הצעירה שאלות שלא נדרשו לשם הבדיקה הרפואית. הרופא, בעל קליניקה פרטית ביישוב פוריה עילית, מואשם בשל מקרה זה בבעילה במרמה, בביצוע מעשה מגונה ובהטרדה מינית.
2 צפייה בגלריה
רופא בית חולים אילוס אילוסטרציה
רופא בית חולים אילוס אילוסטרציה
ניצל את הבדיקות לסיפוקו המיני. אילוסטרציה
(shutterstock)
במקרה אחר, מטופלת כבת 53, נשואה ואם לשני ילדים, הגיעה למרפאתו של הגינקולוג בשל בעיה רפואית בדרכי השתן. הרופא פעל באופן דומה, ביקש מהמטופלת לגשת לחדר צדדי ולהתפשט, ונגע באיבר מינה באופן שלא היה דרוש לצורך הבדיקה. תחילה הסביר הגינקולוג לאישה על אפשרויות הטיפול בבעיה הרפואית שממנה סבלה. בהמשך התבטא באופן מיני, ושאל אותה שאלות בקשר ליחסי המין שלה. הוא הוסיף: "עכשיו כשהיינו בבדיקה, לא נהנית?". היא השיבה: "ממש לא. לא נהניתי ואי אפשר ליהנות בבדיקה, זה לא מצב שאני יכולה ליהנות ממנו".
בית החולים מסר בתגובה: "הרופא הושעה מתפקידו בהתאם להנחיות נציבות שירות המדינה עד תום ההליכים המשמעתיים ולאחר שהוגש נגדו כתב תובענה לבית הדין למשמעת של עובדי המדינה. המרכז פועל תמיד לטובת מטופליו וישתף פעולה עם נציבות שירות המדינה ככל שיידרש".
באגף המשמעת לא שללו את האפשרות כי ד"ר רוסו פגע במטופלות נוספות, וקראו לכל אישה הרואה עצמה כמי שנפגעה ממעשיו לפנות לממונה על השוויון המגדרי בבית החולים פוריה או ישירות לאגף המשמעת בדואר האלקטרוני - mishmaat@csc.gov.il.