שר הרווחה מאיר כהן (יש עתיד) התייחס הבוקר (ראשון) למהלך הדרמטי בימינה בסוף השבוע, ואמר כי "אנחנו לא היסטריים". אחרי שהשר לשירותי דת מתן כהנא הודיע כי הוא מתפטר כדי לחזור לשמש ח"כ, במקום ח"כ יום טוב כלפון, אמר השר כהן בריאיון לאולפן ynet כי "זה עניין של ימינה, אנחנו לא היינו חלק מקבלת ההחלטה, אבל לא זה לא בגלל שמרגישים רדופים או לחוצים. זו סיטואציה מורכבת של 60-60 וראש הממשלה עושה הכול כדי שלא יהיו עוד עריקים".
2 צפייה בגלריה
מאיר כהן
מאיר כהן
"לא מרגישים רדופים או לחוצים". כהן
(צילום: אבי מועלם)
כהן הוסיף כי "בכל מה שקשור לנושאים הביטחוניים ולגל הטרור, אנחנו מתנהלים על הצד הטוב ביותר. כשנכנסים לחדרים שבהם מתקבלות החלטות על ביטחון, אין שם פוליטיקה ואין מריבות או ויכוחים, יש תהליך מסודר של קבלת החלטות. הייתה עריקה במפלגתו של ראש הממשלה והוא רוצה לבצר את מעמדו, אנחנו נעזור לו. יש אינטרס גדול מאוד לכולם שהממשלה הזו תמשיך ותעשה את הדברים הטובים שהיא עושה. אנחנו לא בקריסה ולא בפאניקה".
הממשלה תישאר איתנה? אתה סומך על מנסור עבאס? "מנסור עבאס זה אחד הדברים הטובים שקרו למדינה הזו באופן כללי, סוף סוף יש מנהיג ערבי שבא ואומר 'אני עושה הפרדה מאוד ברורה בין כל השאלות הפלסטיניות'".
אבל זה לא עובד. מה יקרה אם היום ירושלים תתלקח? "אם יש אירועים ביטחוניים אז סימני השאלה שוב עולים, אבל דווקא בגלל השבריריות הזו אנחנו צריכים לעשות הכול כדי כן להמשיך לנהל את הממשלה והקואליציה הזו שרע"מ היא חלק ממנה. נפתחה הזדמנות פז לברר ולארגן מחדש את מערכת היחסים עם 20% מאוכלוסיית מדינת ישראל".
2 צפייה בגלריה
מנסור עבאס במליאה
מנסור עבאס במליאה
"אחד הדברים הטובים שקרו למדינה". עבאס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
המשטרה פעלה נכון בהלוויית כתבת אל-ג'זירה במזרח ירושלים? "המשטרה והשר לביטחון הפנים החליטו לחקור את זה, עומדים מולנו 300 או 400 מוסתים שבאו לפוצץ את ההלוויה. אנחנו צריכים קצת יותר לחבק ולחזק את כוחות הביטחון שלנו. היה סיכום עם המשפחה שהארון יהיה בתוך האוטו ושתהיה לוויה שקטה ומשום מקום הגיעו מאות פורעים שהפכו את המקום הזה למשהו איום ונורא וזה מצטלם לא טוב וזה כן פוגע בנרטיב הצודק שלנו. אל לנו ללכת שולל אחרי כל האמירות שמיד מפנות חיצים לכיוון אנשי הביטחון שלנו".
מה אתם הולכים לעשות עם ההתנהגות של חברי הכנסת אחמד טיבי ועופר כסיף? "אנחנו לא מובילים מהלכים להדיח אף אחד, אבל זה הזמן להקים ועדת אתיקה. לצד האמירה של המפכ"ל שהם בודקים את האירועים והיועמ"ש צריך לבדוק את זה. אני פונה לחבריי באופוזיציה, בואו רגע נשים את המחלוקות בצד, בואו נקים את ועדת האתיקה, יש לה בדיוק למקרים האלה חשיבות בלתי רגילה".
האופוזיציה מונעת את הענשתם של טיבי וכסיף? "לא, אבל האופוזיציה מקשה עלינו להקים את ועדת האתיקה".