פועלים בשטחים דיווחו על אלימות קשה מצד חיילים שהיכו אותם באכזריות. בתיעוד שהופץ היום (ג'), של אירוע שהיה באזור גזרת עזה, מתועדים חיילי צה"ל מתעללים בכמה פועלים פלסטינים.
החיילים קשרו את הפועלים וגררו אותם, כיסו את עיניהם והפשיטו אותם מכל בגדיהם. בסרטון הם נשמעו צוחקים ומזלזלים בהם. הפועלים נפצעו, ונשמעו נאנקים מכאבים. אחד החיילים דרך על פועל בראשו, אחר גרר פועל ששכב על גבו וחייל שלישי דחף באלימות פועל על הארץ.
פועלים פלסטינים אמרו בתגובה שהאלימות "בלתי מתקבלת על הדעת, וצריך להפסיק אותה. אסור לשתוק על פעולות מסוכנות כאלה. גם אם אין לעובדים אישורים, זה לא אומר שהחיילים צריכים להכות אותם ולהתעלל בהם. יש חוק שצריך לכבד וליישם, ולא לראות דברים כאלה".
הפועלים הפלסטינים הוסיפו כי הם "מקווים שהגופים האחרים בצה"ל יענישו את החיילים האלה, ולא יתעלמו מהארוע החמור הזה -אחרת אותם חיילים יחזירו על אותם מעשים במקום אחר". האלימות של חיילי צה"ל הייתה על רקע חשש מהתלקחות ביהודה ושומרון בזמן המלחמה בעזה, וקריאה של ארה"ב לממשלת ישראל "לרסן את אלימות המתנחלים" כלפי הפלסטינים.
1 צפייה בגלריה
על פי דיווחים של פועלים פלסטינים: חיילים פועלים כלפיהם באלימות קשה
על פי דיווחים של פועלים פלסטינים: חיילים פועלים כלפיהם באלימות קשה
אחד הסרטונים שהופצו: פועלים פלסטינים מדווחים על אלימות קשה
מצה"ל נמסר על תיעוד האירוע בגזרת עזה: "התנהלות הכוח העולה מהתיעוד חמורה ואינה עומדת בקנה אחד עם פקודות הצבא. נסיבות המקרה נמצאות בבדיקה".
בתיעוד אחר נראה פועל פלסטיני בשטחים בעיניים מכוסות ובידיים קשורות. חייל צה"ל תועד יורק עליו, מקלל אותו ובועט בו. בצה"ל מסרו כי "ההתנהלות העולה מהתיעוד חמורה ואינה עומדת בקנה אחד עם פקודות הצבא. המקרה מוכר ומתוחקר על ידי המפקדים, ויטופל משמעתית בהתאם".