1 צפייה בגלריה
איילת שקד
איילת שקד
איילת שקד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
שרת הפנים איילת שקד צייצה הבוקר (יום שלישי) בטוויטר "את פייק אסון הקורונה ניצחנו, המציאות תנצח גם את הפייקים הבאים". זמן קצר לאחר מכן מחקה את הציוץ, ומיהרה להבהיר: "לכל אלה שמיהרו לקפוץ אני מחדדת את הניסוח - הקורונה משתוללת באירופה, והודות להחלטה מהירה של ראש הממשלה לתת את הבוסטר המוקדם ולניהול נכון של כל המערכת, נבואות הזעם בישראל לא התגשמו".
שקד, שדבריה מכוונים לאופוזיציה שלאורך הגל הרביעי האשימה את הממשלה במחדל, הוסיפה כי "יש עוד הרבה אזרחים שלא לקחו את הבוסטר, כדאי מאוד לעשות זאת עכשיו".
בהמשך צייצה שקד הבהרה נוספת: "הקורונה היא לא פייק. כמי שהייתה שותפה לניהול משבר הקורונה, עמדה בחזית ההסברה, דחפה לחיסונים מוקדמים וגם בבתי ספר, להחלה מוקדמת של התו הירוק, אי אפשר לחשוד בי שכוונתי הייתה אחרת. הכוונה היייתה אך ורק לנבואות הזעם שחזו את קריסת מערכת הבריאות - שלא קרתה - בזכות ניהול נכון של המגפה".
חבר הכנסת דוד ביטן, שנדבק בקורונה ב-2020 ואושפז בטיפול נמרץ במצב קשה, צייץ בטוויטר את תמונתו מבית החולים וכתב: "תאמיני לי איילת זה לא פייק מגפה".
בשבועות האחרונים דעך הגל הרביעי, ירידה שמיוחסת ברובה לחיסון המנה השלישית. אתמול אובחנו 564 בני אדם בישראל כחיוביים לקורונה, ובסך הכול בוצעו כ-86,500 בדיקות. שיעור החיוביים עמד על 0.66% - מעט גבוה מאשר ביום ראשון, אך נמוך באופן משמעותי מהנתונים בחודש האחרון. מקדם ההדבקה, שעלה בימים האחרונים, נותר יציב והוא עומד על 0.89 – דבר שמעיד אמנם על דעיכת המגפה, אך בצורה מתונה בהרבה לעומת השבועות האחרונים.
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 161 חולי קורונה שמצבם קשה. 84.4% מהם לא התחסנו בכלל. 107 חולים מחוברים למכונות הנשמה.
מתחילת החודש נפטרו בישראל 21 חולי קורונה. נכון לעכשיו, לפי נתוני משרד הבריאות, בשבת לא נפטר אף חולה – לראשונה זה זמן רב מאוד שבו יש יום ללא נפטרים. אך כיוון שהמשרד לעתים קרובות מעדכן באיחור רב על נפטרים, ייתכן שבכל זאת המספר ישתנה.