התכתשות פוליטית מתנהלת בימים האחרונים בבית הנבחרים של מיזורי שבארצות הברית בין רפובליקנים לדמוקרטים, אחרי שהסיעה הרפובליקנית הביאה לאישורה של הצעת חוק הקובעת כי קוד הלבוש של הבית יחייב את הנשים החברות בו ללבוש בגד עם שרוולים ארוכים שיסתיר את זרועותיהן. גורמים ליברליים מאשימים כי מדובר בחוק סקסיסטי, במיוחד בהתחשב בכך ששאלת לבושם של הגברים כלל לא עלתה לדיון.
1 צפייה בגלריה
ארה"ב מיזורי בית הנבחרים חוק שרוולים ל נשים בבית המחוקקים
ארה"ב מיזורי בית הנבחרים חוק שרוולים ל נשים בבית המחוקקים
"זה מגוחך". העימות בבית המחוקקים של מיזורי ביום רביעי האחרון
בית הנבחרים של מיזורי מתחיל בימים אלה את כהונתו בהרכבו החדש, אחרי הבחירות שנערכו בנובמבר, ובראשית כל כהונה עליו להסדיר את כללי ההתנהלות שלו, בכלל זה כללי הלבוש. הפעם האחרונה שבה עודכנו הכללים האלה הייתה ב-2021.
במסגרת ההליך העלתה חברת בית הנבחרים הרפובליקנית אן קלי הצעת חוק שלפיה נשים יידרשו לכסות את זרועותיהן, בטענה כי כך הן ישמרו על מראה "מקצועי". בהצעתה המקורית הופיעו כמה הגבלות נוספות, אך לבסוף אושרה גרסה מרוככת שלה – שעדיין כוללת את ההוראה לכסות את הזרועות.
החוק עורר תרעומת בצד הדמוקרטי. "זה מהלך מגוחך", אמרה חברת הבית הדמוקרטית רייצ'ל פרודי. "אנחנו נאבקות – שוב – על זכותן של נשים לבחור משהו, והפעם הסוגיה שבמוקד היא האופן שבו הן מכסות את עצמן". חברת בית הנבחרים הדמוקרטי אשלי אאון הוסיפה: "אתם יודעים איזו תחושה זו כשחבורה של גברים מביטה על החלק העליון של הלבוש שלך בניסיון להחליט אם הוא הולם או לא?".
העימות בבית המחוקקים:

גם גברים מהסיעה הדמוקרטית השמיעו את קולם. אחד מהם, פיטר מרדית', צייץ נגד הרפובליקנים: "אותה סיעה שיצאה מדעתה בגלל הרעיון שהיא תהיה חייבת לעטות מסכות במהלך מגפה מבזבזת עכשיו את זמנה על הפרטים הקטנים של השאלה מה נשים צריכות ללבוש (וספציפית כיצד לכסות את זרועותיהן) כדי להפגין כבוד כאן". רבים במחנה הרפובליקני, נזכיר, ראו בחובה לעטות מסכות בזמן מגפת הקורונה חדירה מוגזמת לפרטיות, ונאבקו בה בכל כוחם.
מיזורי היא מדינה שמרנית שבבחירות ארציות מצביעה באופן עקבי לרפובליקנים. כמו למדינות ארה"ב האחרות, יש לה בית מחוקקים משלה, האחראי על ניהול ענייני המדינה לצד המושל. פחות משליש מהמושבים בבית המחוקקים הזה מאוישים על-ידי נשים.