2 צפייה בגלריה
קובי יעקובי
קובי יעקובי
קובי יעקובי
(צילום: דוברות המשטרה)
תת-ניצב קובי יעקובי (49), המזכיר הביטחוני של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, יועלה לדרגת ניצב. כך הוחלט היום (ראשון) - שלושה חודשים וחצי אחרי שהקצין הבכיר מונה לתפקידו בלשכת השר. עם פרישת המזכיר הביטחוני היוצא ניצב אלי כזרי, קיבל השר בן גביר את המלצת המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי להעלות את יעקובי לדרגת ניצב.
יעקובי קיבל דרגת תת-ניצב ביום העצמאות לפני שנה, אז מונה לתפקיד מפקד מרחב ציון במחוז ירושלים. אף על פי שמדובר בקצין מוערך, קידומו המהיר שכלל העלאה לדרגת תת-ניצב וכעבור שנה בלבד לדרגת ניצב גרם לפליאה במשטרה.
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
השר בן גביר
(צילום: רפי קוץ)
בנובמבר האחרון קיבל יעקובי את עיטור המופת לנוכח פעילותו עם שלושה קצינים ושוטרים נוספים לחילוץ לכודים בבית החולים איתנים בעקבות שריפה שהשתוללה אז בהרי ירושלים.
בדברי ההסבר לעיטור שהוענק אז ליעקובי וחבריו צוין כי "החלטה זו הגיעה לאחר שהקצינים פעלו תוך חירוף נפשם כשנסעו בין הלהבות בכביש הראשי לבית החולים והצליחו בתנאים בלתי אפשריים לחלץ 140 מאושפזים".
יעקובי, קצין מוערך במשטרה, נשוי לטלי, אב לארבעה ומתגורר בירושלים. הוא בעל תואר ראשון במדעי הרוח והחברה עם התמחות בקרימינולוגיה ובוגר תואר שני בקרימינולוגיה בהצטיינות באוניברסיטה העברית.


במצעד הדגלים בשנה שעברה, תועד יעקובי, אז בדרגת ניצב-משנה, מונע מהשר בן גביר שהיה אז חבר כנסת לעבור דרך שער שכם לכיוון הכותל. בן גביר דרש אז לראות את הצו שאוסר על תנועתו, ויעקובי הודיע לו בתגובה כי הוא מעדכן אותו בעל-פה.
"מה שעשתה המשטרה זה מעשה לא חוקי", אמר אז בן גביר לנוכח העימות עם יעקובי. "בנו חושש להציג צו שעליו חתם, אני דורש שיציגו לי את הצו שאוסר עליי להגיע לשער שכם". למרות זאת, לאחר כניסת בן גביר ללשכת השר לביטחון לאומי, הוא מינה את יעקובי לתפקיד המזכיר הביטחוני שלו.
במקביל, מפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד היה הבוקר בריאיון אצל המפכ"ל שבתאי. המפכ"ל עדיין עומד בהצעתו לאשד לעבור לאגף ההדרכה, אף שבפועל מדובר בהדחה של קצין ושליחתו לתפקיד זוטר. אשד מצידו לא הודיע פורמלית על עתידו. הסיכויים שיקבל את ההצעה קלושים - ולמעשה עד לקבלת החלטתו "נתקע" סבב שיבוץ וקידום הניצבים במשטרה.