דובר ממשלת ישראל בשפה האנגלית אילון לוי צפוי לסיים את תפקידו במערך ההסברה הלאומי בימים הקרובים. מסתמן כי לוי לא ישוב לעבודתו, לאחר שהושעה לפני כשבועיים בגלל שצייץ נגד שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון. הציוץ עורר מחאה חריפה מצד בריטניה, שדרשה הבהרה אם דבריו של לוי משקפים את עמדת ממשלת ישראל.
1 צפייה בגלריה
אילון לוי
אילון לוי
"דובר מחונן, אך לא מספיק ממלכתי ועשה טעות אחר טעות". אילון לוי
הציוץ נגד קמרון הוא לא הסיבה היחידה שהובילה להחלטה במערך ההסברה הלאומי, ובתקופה שבה כיהן בתפקיד היו שורה של תקריות, בהן האודישן שביצע לתוכנית "רוקדים עם כוכבים" - ונחשף ב-ynet. זמן לא רב לאחר תחילת המלחמה לוי הלך לאודישן - בלי אישור ובעיתוי בעייתי מאוד. בשל כך, הוא ננזף על-ידי ראש מערך ההסברה הלאומי מושיק אביב.
מלבד זאת, בתחילת המלחמה הדהד לוי ידיעה כוזבת בדבר מציאת איבר מין כרות באחת הגופות - מה שהתברר כלא נכון. לוי לא בדק את הדברים, מה שהוביל לפגיעה חמורה מאוד באמינות של ישראל. לפי המערך, הציוץ נגד קמרון היה עניין קריטי שהגיע אחרי טעויות נוספות, ובמערך יש כבר דוברים חדשים שנכנסו לתפקיד, בהם אבי היימן ודיוויד מנסר.
גורמים בכירים במערך ההסברה הלאומי אמרו כי "אין ספק שאילון לוי היה דובר מחונן עם אנגלית רהוטה - אך הייתה בעיה קשה עם העובדה שהוא לא מספיק ממלכתי ולא יכול לעמוד עם הטייטל של דובר ממשלת ישראל ודגל ישראל מעל ראשו – כאשר בהתנהגותו הוא עושה טעות אחר טעות".
בחודשים האחרונים דווח בין השאר כי שרה נתניהו דרשה את הדחתו של לוי מהמערך, מאחר שפרסם פוסטים נגד הממשלה בעקבות המהפכה המשפטית. בלשכת נתניהו הכחישו, ודברים דומים השמיעה גם רעיית ראש הממשלה.