3 צפייה בגלריה
אריה דרעי במליאת הכנסת
אריה דרעי במליאת הכנסת
אריה דרעי במליאת הכנסת
(צילום: שלו שלום )
במשרד הביטחון יהיו שני שרים, בחוץ ובאוצר תהיה רוטציה - וכעת מתברר שגם במשרדי החינוך והרווחה יהיו שני שרים, ושברווחה אף תהיה רוטציה: ש"ס פרסמה את חלוקת התפקידים אחרי ההסכם הקואליציוני שנחתם איתה, ולפיה יעקב מרגי יכהן כשר הרווחה במחצית הראשונה של הקדנציה, ובמחצית השנייה יחליף אותו יואב בן צור.
בשנתיים הראשונות יכהן בן צור שר במשרד הרווחה ויהיה אחראי על הביטוח הלאומי וזרוע התעסוקה במשרד הרווחה. אחר כך, וכחלק מהרוטציה, הוא יכהן כשר הרווחה. כאמור, בן צור לא יהיה השר השני היחיד במשרד מטעם ש"ס. חיים ביטון יכהן בתפקיד שר במשרד החינוך. זהות השר מטעם הליכוד עדיין לא נקבעה.
3 צפייה בגלריה
חתימת ההסכם בין המפלגות
חתימת ההסכם בין המפלגות
רוטציה במשרד הרווחה, דרעי ינהל את משרדי הפנים והבריאות. החתימה על ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לש"ס, החודש
יו"ר ש"ס אריה דרעי, שיכהן בחלק הראשון של הקדנציה כשר הפנים והבריאות (לפני שאמור להחליף את בצלאל סמוטריץ' כשר האוצר), הוא שהודיע על חלוקת התפקידים. דרעי יכהן גם כמשנה לראש הממשלה בנימין נתניהו, אבל על מינויו לשר - למרות הרשעתו בפלילים - הוגשה עתירה שתידון בשבוע הבא בבג"ץ, כחלק מצו על תנאי שהוצא בעקבות אישור החוק שיאפשר לו לכהן כשר.
לפי הודעת ש"ס, מיכאל מלכיאלי יכהן כשר לשירותי דת. משה ארבל ישמש כסגן שר הפנים והבריאות. ינון אזולאי יהיה יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ובמחצית השיניה של הקדנציה יכהן בתפקיד יו"ר ועדת הכנסת. משה אבוטבול ישמש כסגן שר החקלאות, אוריאל בוסו יו"ר ועדת הבריאות וסגן יו"ר הכנסת ויוסף טייב יו"ר ועדת החינוך.
בש"ס הודיעו כי בשלב הראשון של החוק הנורבגי, חברי הכנסת מרגי ובן צור יתפטרו מהכנסת. במקום ייכנסו לכהן כח"כים הבאים ברשימה, יונתן משריקי ונתנאל חייאק.
3 צפייה בגלריה
תוצאות הפריימריז הציונות הדתית
תוצאות הפריימריז הציונות הדתית
שר האוצר ושר במשרד הביטחון. בצלאל סמוטריץ'
(צילום: שאול גולן)
בתוך כך, גם בציונות הדתית הודיעו על חלוקת התפקידים לחברי הכנסת, כפי שסוכמה בהסכמים הקואליציוניים. יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' יכהן כשר האוצר ושר במשרד הביטחון. אופיר סופר ישמש כשר העלייה והקליטה, ואורית סטרוק כשרת המשימות הלאומיות.
שמחה רוטמן יהיה יו"ר ועדת חוקה ושירותי דת, ומיכל וולדיגר תכהן כסגנית שר במשרד האוצר עם אחריות על תחומי רווחה ובריאות. חבר הכנסת אוהד טל ינהל את הוועדה למיזמי תשתיות לאומיות ורפורמות, בעוד חבר הכנסת משה סלומון ישמש כסגן יו"ר הכנסת, חבר ועדת חוץ ויבטחון, יו"ר ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון ויהיה חבר בוועדת הכספים.