דיון משפטי ראשון לאחר ההטסה מאיטליה של איתן בירן בן השש, ניצול היחיד מאסון הרכבל באיטליה לפני כארבעה חודשים, והתלונה שסבו חטף אותו לישראל: בית הדין לענייני משפחה בתל אביב קיים היום (שני) דיון ראשון בדלתיים סגורות בעניין המשמורת על הילד איתן, שאיבד את שני הוריו ואת אחיו תום באסון באיטליה.
בהודעה משותפת של עורכי הדין מטעמם שני הצדדים, בסיומו של הדיון המקדמי, הוחלט כי המשפט עצמו יחל בעוד שבועיים, ב-8 באוקטובר, ועד אז יינתנו הסדרי ראייה לשתי המשפחות. "הוא יהיה גם אצל הדודה וגם אצל הסבא", נאמר בהודעתם, שלפיה איתן יישאר בינתיים בישראל. בדיונים הראשונים במשפט גם יוכרע אם הסב אכן חטף את נכדו.
מאז תאונת הרכבל עד תחילת החודש התגורר איתן באיטליה אצל משפחת בירן - דודתו איה מצד האב, שדורשת שהילד יישאר באיטליה. מאידך משפחת פלג מצד אמו של איתן דורשת שהילד יתגורר אצלה בישראל. המאבק המתוקשר הגיע לשיא לפני כעשרה ימים, לאחר שסבו של איתן הטיס אותו לישראל במטוס פרטי. הסב, שמואל פלג, נחקר בעקבות זאת בחשד לחטיפה ממשמורת של קטין מתחת לגיל 16.

4 צפייה בגלריה
משפחת בירן
משפחת בירן
שתי המשפחות במאבק משמורת על איתן בן ה-6
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
שמואל פלג, סבו של איתן בירן
שמואל פלג, סבו של איתן בירן
שמואל פלג, סבו של איתן בירן. נחקר במשטרה בחשד לחטיפת קטין
(צילום: מוטי קמחי )
4 צפייה בגלריה
איה בירן, דודתו של איתן בירן
איה בירן, דודתו של איתן בירן
הדודה איה: "רוצה שאיתן יחזור כבר הביתה"
(צילום: AP)
"אני דואגת לאיתן ואני רק רוצה שהוא יחזור כבר הביתה", אמרה איה נירקו-בירן עם כניסתה לבית המשפט. הסב שמואל פלג הגיע מעט לפני כן לדיון, ועם תחילתו הוצאו מהאולם שניים מילדיו, והועברו לאולם אחר.
הוריו של איתן, עמית בירן וטל פלג בירן, נספו באסון יחד עם בנם בן השנתיים תום. גם סבה של טל יצחק (איזי) כהן (81) ואשתו השנייה, ברברה קונינסקי כהן (71) נהרגו כתוצאה מהתנתקות הרכבל במאי האחרון.
4 צפייה בגלריה
משפחת בירן
משפחת בירן
משפחת בירן. רק איתן ניצל
(באדיבות המשפחה)
הסב, בן 58 מפתח תקווה, נחקר ביחידת ההונאה של מחוז מרכז בחשד למעורבות בפרשה. עם סיום חקירתו הוא שוחרר למעצר בית לחמישה ימים בתנאים מגבילים - בהם הפקדת דרכונו. בינתיים, איתן יישאר בישראל לאחר שלא הוצא צו הרחקה לסבא מנכדו. דודתו של איתן, איה בירן, שטוענת שהיא האפוטרופסית של הילד, הגישה לבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב תביעה להשבת קטין חטוף על-פי אמנת האג.
בן ה-6 נפצע אנושות ואושפז בבית החולים רגינה מרגריטה בטורינו במשך 19 ימים. הוריו ואחיו הובאו למנוחות בארץ - ומאז דורשת משפחת האם שאיתן ישהה עימם בארץ.
מלבד חמשת בני המשפחה הישראלים, נספו באסון הרכבל הקשה ביותר באיטליה ב-20 השנים האחרונות עוד תשעה בני אדם נוספים - ארבעה זוגות וילד קטן, בן 5.
פורסם לראשונה: 11:10, 23.09.21