3 צפייה בגלריה
דוד אשכנזי ומשפחתו
דוד אשכנזי ומשפחתו
דודי אשכנזי ואשתו רחל
(באדיבות המשפחה)
"אנחנו מתפללים שדודי ישוב מהר הביתה. כל המעצר שלו זו טעות ענקית, גנבו לו את הזהות": כך אומרים בני משפחתו של דודי אשכנזי, בן 52 מבת חפר, שנעצר השבוע עם הגעתו לחופשה באי היווני קוס. הבוקר (שישי) הועבר אשכנזי במעבורת לרודוס, שם ידון בית משפט ביום שני בערעור עורכת דינו המקומית על בקשת פרו להסגירו לידיה. המשפחה סבורה כי אלמוני גנב את זהותו של אשכנזי, מה שסיבך אותו עם בקשת מעצר בינלאומית של האינטרפול.
"אני רוצה לחזור הביתה, תעשי הכל כדי להחזיר אותי לחבק את המשפחה", אמר בדמעות אשכנזי לאשתו רחל שביקרה אותו היום בתא המעצר במשטרת רודוס, שם הוא מוחזק. "זה עושה לי טוב לראות אותו ולחזק אותו, אבל עושה לי רע לראות אותו בוכה ומרוסק", היא אמרה ל-ynet. "הוא אומר לי - זאת טעות, לא עשיתי דבר רע בחיי".
לדבריה, "סוף השבוע הפך לגיהינום. בחלומות הכי רעים ומסויטים לא דמיינתי שדודי יהיה בכלא כאן. אני חולמת רק לראות את דודי בבית, שביום שני בית המשפט ברודוס יאמין לנו שדודי חף מפשע. הלב נקרע לראות אותו עם אזיקים על ידיים".
3 צפייה בגלריה
דוד אשכנזי
דוד אשכנזי
אשכנזי בחתונת שניר בנטורה, בחודש שעבר. "דודי הוא האדם הכי ישר בעולם"
(צילום: אבשלום זוהר)
לאשתו של אשכנזי, שהגיעה איתו לחופשה, נאמר כי העבירות המיוחסות לו הן עבירות סמים. אתמול היא סיפרה שהיוונים טוענים שאשכנזי דרוש לחקירה בפרו מ-2007. "הוא היה שם בטיול לפני 15 שנים אבל מעולם לא היה מעורב במשהו אסור". לדבריה, "השוטרים בנמל התעופה שבו נחתנו בקוס אמרו לדודי שיש לו אזרחות כפולה גם של ישראל וגם של אזרבייג'ן ושהוא היה שם - אבל דודי מעולם לא היה באזרבייג'ן".
מהמסמכים שהם נחשפו אליהם הטענה היא שישראלי בשם דוד אשכנזי, בעל דרכון אזרי, ביצע בפרו בשנת 2017 עבירות סמים, ופרו ביקשה להסגירו לידיה. פרקליטתו של אשכנזי, עו"ד סאני שייקיס, אמרה כי כי הציגה לתביעה ברודוס מסמכים שלפיהם בזמן שהעבירות בוצעו בפרו, דודי אשכנזי היה בכלל בארץ. גם הרשויות באזרבייג'ן אמרו כי אינם מכירים בעל דרכון אזרי בשם כזה.
3 צפייה בגלריה
תחנת המשטרה באי קוס
תחנת המשטרה באי קוס
תחנת המשטרה באי קוס
אשכנזי הוא שמאי רכב במקצועו. בנה של אשתו, שניר בנטורה, שנמצא בביתו בישראל, אמר: "דוד הוא האדם הכי ישר בעולם. זאת רק טעות של מחשב או גניבת זהות. דודי הוא אדם מדהים שמעולם לא היה קשור לדברים פליליים. הוא נסע לחופשה זוגית עם אמא ובמקום זה הוא בכלא". מהארץ מסייע בהתנדבות לצוות ההגנה של אשכנזי עו"ד מרדכי ציבין, כמומחה לצווי מעצר בינלאומיים שסייע בעבר לישראלים רבים.
המשפחה פתחה אתר לתרומות כדי לממן את עלויות צוות ההגנה, בשם "משחררים את דודי". במקביל מסייע להם גם סגן השר אביר קארה: "אני פועל בכל המישורים ומלווה אותם באופן אישי מול הממשלה עם קשר ישיר לשר החוץ ולכל מי שנוגע לאירוע".
עו"ד ניר יסלוביץעו"ד ניר יסלוביץ
עו"ד ניר יסלוביץ, שהחל לייצג את אשכנזי, אמר ל-ynet: "מהממצאים שנאספו על ידי הבוקר עולה באופן חד משמעי שדודי לא ביקר בפרו במהלך התקופה הרלוונטית המיוחסת לו. כמו כן גם התמונה שמופיעה בבקשת המעצר היא של אדם אחר, מה שאומר שכל בקשת המעצר היא טעות בזיהוי. אני מבקש משר החוץ לפעול באופן מיידי מול הגורמים הרלוונטיים בפרו לשחרור דודי ממעצר".