עמוס תייר, נהג אוטובוס בן 59 מצפת, נדקר בצהריים (יום רביעי) על-ידי נוסע. הוא טופל בידי נוסעים, ובהמשך פינה אותו צוות מד"א לבית החולים זיו. החשוד, תושב צפת בן 31, עוכב לחקירה. "היה לו בקבוק בירה ביד, ואמרתי לו שהוא לא יכול לשתות בזמן הנסיעה", סיפר תייר. "ואז הוא בא מאחורה ונתן לי אגרוף חזק באוזן. אחר כך הוא בא עוד פעם, עם הבקבוק מנופץ, וחתך אותי. אחר כך ברח מהמקום".
3 צפייה בגלריה
עמוס תייר לאחר הדקירה
עמוס תייר לאחר הדקירה
עמוס תייר לאחר הדקירה
(צילום: ארגון נהגי האוטובוסים, הסתדרות לאומית)
המקרה החמור התרחש ברחוב דוד אלעזר בצפת, בקו 6 של חברת נתיב אקספרס. לדברי תייר, התוקף מוכר לו ונוסע באוטובוס לעיתים קרובות. "אני נהג כבר 20 שנה בחברה הזו, ולא היה לי דבר כזה", אמר. במשטרה אמרו כי החשוד התקיפה עוכב והובא לחקירה בתחנת המשטרה בצפת.
3 צפייה בגלריה
עמוס תייר לאחר הדקירה
עמוס תייר לאחר הדקירה
עמוס תייר לאחר הדקירה
בארגון הנהגים מבית ההסתדרות הלאומית אומרים כי מדובר במקרה חמור, שמצטרף לעלייה התלולה בתקיפות הנהגים בזמן האחרון. על פי נתוני הארגון, בשנת 2020 חוו הנהגים 3,644 מקרי אלימות פיזית. בפועל המספר גבוה בהרבה שכן רק 47% מהמקרים דווחו.
"רק הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים ותגרום לכך שתוקפי נהגים ישבו מאחורי סורג ובריח", אמרו בארגון הנהגים. "על רשויות החוק לפעול בהתאם. היום בו נהג ירצח על הכביש קרוב מתמיד. יש לעצור את טרור האוטובוסים נגד הנהגים".
בארגון קבלו על כך שהנהלת החברה אסרה על הנהגים לשבות. בחברת נתיב אקספרס העדיפו של להגיב על טענות ארגון נהגי האוטובוסים.
במקביל, בעקבות תקיפה אלימה של נהג קו 113 של מטרופולין, מחר יושבת הקו בין השעות 09:00 ל-11:00. התקיפה אירעה אחרי שהנהג בקו המחבר בין בקה אל-גרבייה לכפר סבא ביקש מנוסע לעטות מסכה. הנהג נפצע בפניו ובחזהו ופונה לקבלת טיפול בבית החולים, והתוקף נעצר על ידי המשטרה. בתגובה למקרה החליטה ההסתדרות לא רק להשבית את הקו לשעתיים אלא גם לקיים משמרת מחאה.
סייע בהכנת הכתבה: אסף זגריזק