משרד הבריאות עדכן אחר הצהריים (יום ב') כי מספר המאובחנים כחיוביים לקורונה אתמול עמד על 83,088, ולא כפי שפורסם הבוקר. מדובר במספר היומי הגבוה ביותר של מאומתים מאז פרוץ המגפה. בסך הכול אובחנו 1,000,225 ישראלים כחיוביים לנגיף מאז תחילת החודש.

עוד עדכן משרד הבריאות כי מספר החולים הקשים, שחלקם אושפזו בשל הקורונה ואחרים הם חולים קשים שאובחנו עם אשפוזם כחיוביים לקורונה, עומד על 814. מדובר במספר הגבוה ביותר בגל החמישי של חולים קשים.
בנוסף הנחה משרד הבריאות את בתי החולים לאשפז חולים מאומתים מחוץ למחלקות הקורונה, על מנת לאפשר את המשך הטיפול במחלה המקורית עמה הגיעו לבית החולים - בתנאים מסוימים. יש לציין כי חלק מבתי החולים כבר נוהגים כך ומאשפזים חולים חיוביים במחלקות המקוריות בתנאים מבודדים, במקום להעבירם למחלקות הקורונה כפי שעשו עד כה.
היום נפטרו עוד ארבעה חיוביים לקורונה ומספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 8,458. מאז תחילת החודש נפטרו בישראל 207 בני אדם שהיו מאושפזים כשהם חיוביים לקורונה. לפי משרד הבריאות הסיכוי לפתח תחלואה אצל בני 60 ומעלה גבוה פי 6.5 אצל לא מחוסנים מאשר בקרב מחוסנים. בקרב בני פחות מ-60 הסיכוי הוא פי 2.7.
1 צפייה בגלריה
בדיקת אנטיגן שלילית
בדיקת אנטיגן שלילית
בדיקה מהירה, בעמדת מד"א במזרח ירושלים
( צילום: AP)
בהקשר לתמותה ולחולים הקשים יש לציין כי אף שבשבועות הראשונים של גל האומיקרון מומחי בריאות העריכו כי חלק נכבד מהחולים נדבקו דווקא בזן הדלתא ולא באומיקרון, כעת ההערכה היא שגם אצל החולים הקשים שיעור הנדבקים באומיקרון גבוה מאוד. אמש פרסם פרופ' רן בליצר, מנהל מכון המחקר של שירותי בריאות כללית, את סיכום דיון קבינט מומחים שמייעץ למשרד הבריאות, קבינט שבראשו הוא עומד: מהסיכום שפרוסם עולה כי ההערכה כעת היא שרק 2% מכלל הנדבקים כעת נדבקו בדלתא ולא באומיקרון.

מספרי המתחסנים ממשיכים להיות נמוכים

אתמול קיבלו 1,038 ישראלים את החיסון הראשון, לאחר שבשבת קיבלו אותו 303 בני אדם בלבד. מאז שדובר על ביטול התו הירוק חלה ירידה חדה במספר המתחסנים. אתמול קיבלו 2,771 ישראלים את חיסון הבוסטר, ובשבת קיבלו את החיסון השלישי 981 בני אדם.
בתוך כך, ביישובים החרדיים חלה ירידה במספר המאומתים. במודיעין עילית נרשמה של ירידה של 48% בשבוע, בביתר עילית מספר המאומתים ירד ב-44%, בבני ברק ב-18% ואלעד ב-13%.