שני חיילי צה"ל נפצעו באורח בינוני וקל אחר הצהריים (שלישי) משיגורי רקטות לעבר קיבוץ מנרה שבגליל העליון. כך מסר דובר צה"ל, שציין כי החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. משפחותיהם עודכנו.
צה"ל הוסיף כי במהלך היום זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר כמה אזורים בישראל, כמה מהם נפלו על צלע הר באזור צומת גומא. בתגובה, תקף צה"ל את מקורות הירי. כמו כן, מטרה אווירית חשודה חצתה משטח לבנון לישראל במרחב שושן ויורטה בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית.
1 צפייה בגלריה
מיקום הנפילות במנרה
מיקום הנפילות במנרה
נפילות בצלע הר לאחר המטח למנרה
(צילום: אלכס קלמיקוב)
מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו גם מבנים צבאיים של חיזבאללה בעייתא א-שעב, מיס אל-ג'בל ואל-עדייסא שבדרום לבנון. תשתיות טרור נוספות של הארגון הותקפו באזור א-נקורה ובכפר כילא.
האזעקות בגליל העליון תפסו היום תושבים שנותרו מאחור ולא פונו, ומצאו את עצמם תחת ירי - ובהם גם תלמידים שניגשו למבחני הבגרות שלהם. "הבאתי את הבת שלי לבחינת בגרות בבית הספר. הם היו צריכים להמשיך בבחינה עם הנפילות והדי הפיצוצים האדירים מסביב", תיארה מיטל שאשא מכפר בלום, חברת פורום בני ובנות הגליל "לובי 1701".
הקיבוץ שבו גרה שאשא הוא מיישובי גבול לבנון האחרונים שנותרו בגליל ולא פונו בהוראת הצבא. בני משפחתה עזבו את האזור והתפנו לזכרון יעקב ב-7 באוקטובר, ומאז לא שבו לביתם. "ב-7 באוקטובר בעלי גיוס בצו 8 לצבא ומאז עדיין מגוייס ונלחם בעזה. יש לי שלושה ילדים - אחת לוחמת בקרקל, האמצעית בכיתה יב' והקטן בכיתה ו'".

שאשא לקחה היום את בתה לבחינת הבגרות, ומטח הירי תפס אותה כשהיא ממתינה לה באזור בית הספר שבקיבוץ. "הבאתי את בתי לבחינת בגרות באנגלית, ולאחר כשעה החלו להישמע בומים ומיד זיהינו שיש נפילות. כאמא וכמורה צר לי שתלמידים צריכים להיבחן בתנאים כאלו. במקום להיות מרוכזים בבחינה, דעתם מוסחת על ידי בומים חזקים. איך תלמידים יכולים להיבחן ככה?".
בהמשך הוסיפה שאשא כי "זו תחושה לא נעימה, יש חרדה אמיתית להיות בדרכים כשאולי תתפוס אותך אזעקה, במקרה הטוב, כי לא תמיד היא מופיעה לפני הנפילה. היום נפלו כמה טילים ששיגר חיזבאללה בצומת גומא - בדיוק מסלול נסיעה שלנו".
מוקדם יותר היום הודיע דובר צה"ל כי תצפיתנית מיחידה 869 זיהתה פעיל בעמדת תצפית של חיזבאללה באזור הכפר מרווחין שבדרום לבנון, ומטוסי קרב תקפו את המבנה שבו הוא שהה תוך זמן קצר. עוד מסר דובר צה"ל כי "מוקדם יותר היום תקפו מטוסי קרב מבנה צבאי נוסף של הארגון במרחב אל-עדייסא, שבו שהו פעילים של הארגון. בנוסף, אמש הותקף מבנה צבאי נוסף של הארגון במרחב עייתא א-שעב".