בנו, נכדו ונינו של ראש הממשלה הראשון מטעם מהליכוד, קצינים בכירים במילואים, סטודנטים, מרצים, הייטקיסטים. להפגנת הרבבות מול הכנסת - שיא שביתת המחאה נגד המהפכה המשפטית - הגיעו מרחבי הארץ המונים כדי למחות נגד תוכנית נתניהו-לוין. כמה מהם סיפרו ל-ynet מדוע בחרו לצאת ולהפגין בצהרי יום חול, והביעו את חששם מהעתיד לבוא.
בין רבבות המוחים תועד גם בני בגין, בנו של ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין שכיהן בעבר כשר מטעם הליכוד, לצד נכדו בן ה-18 – כשהשניים צועדים עם דגלי ישראל. אבינדב, בנו של בני בגין שהגיע בעצמו למחות, העלה את התמונה לרשתות החברתיות וכתב: "נכד וסב, דורות במשפחת בגין. דמוקרטיה!".
9 צפייה בגלריה
המפגינים נגד הרפורמה המשפטית בירושלים מדברים
המפגינים נגד הרפורמה המשפטית בירושלים מדברים
המפגינים: חגי ריינמן, אור תאיזי, חן לוי, סא"ל במיל' גלעד שמחוני
(צילום: גיל יוחנן)
9 צפייה בגלריה
בני בגין ונכדו בהפגנה בירושלים
בני בגין ונכדו בהפגנה בירושלים
בני בגין ונכדו בהפגנה בירושלים
(מתוך פייסבוק)

התמונה שותפה על ידי גולשים רבים ובהם גם השר לשעבר נחמן שי, שכתב: "תמונת היום - נינו של מנחם בגין יחד עם אביו, ד"ר בני בגין, משתתפים בהפגנה. יש שופטים בירושלים". בני בגין כבר התבטא בעבר נגד המהפכה המשפטית ואמר כי "זו סכנה ברורה לאורח חיינו".
לפי גורמים במשטרה, בירושלים הפגינו כ-90 אלף איש מול הכנסת, שם החלו אתמול ההצבעות הראשונות בתוכנית נתניהו-לוין. מארגני המחאה אמרו כי המספר היה גבוה בהרבה. סגן אלוף במיל' גלעד שמחוני סיפר ל-ynet כי הגיע למחאה כ"אזרח מודאג, כפטריוט, איש הייטק ואיש צבא שחושש שהמדינה מתפוררת מבפנים. מי שלא מחזיק בעמדה מסוימת מוגדר בוגד - שמאלן זו המילה העדכנית. הולכים לפגוע בזכויות יסוד בסיסיות שלנו כאזרחים.
"אני לא יכול לקבל את זה. אסור לשמור את זה מחוץ לתחום כי זה צבא העם, ואני לא בטוח שארצה שהבן שלי ישרת בתפקידים שבהם שירתתי אני: תפקידים מסכני חיים, בעוד שיש ציבור הולך וגדל שלא משרת, ציבור שהיום הולך ומטפח לעצמו את האפשרויות לגדול עוד ועוד ולא להיות שותפים בנשיאה בנטל".
9 צפייה בגלריה
הפגנה מול משכן הכנסת בירושלים
הפגנה מול משכן הכנסת בירושלים
לצלמת זה הזכיר את "דגל הדיו". אתמול מול הכנסת
(צילום: אריאלה פדן)
9 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בכנסת
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בכנסת
רבבות הפגינו בירושלים
(צילום: חגית חיים)
9 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בכנסת
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בכנסת
(צילום: חגית חיים)
חגי ריינמן, מפגין ממחאת המילואימניקים, הביע צער על היעדרות הציבור הדתי מהמחאה. "חבל מאוד שחובשי כיפה נדירים פה בנוף". ריינמן ציין כי הוא מאמין שהמחאה לא תוכל לעצור את המהפכה המשפטית לבדה, "אבל היא נותנת תמיכה לכל מיני כוחות אחרים שפועלים מכל מיני כיוונים, וביחד אולי נעצור חלק מהתהליך". הוא הזהיר מפני "גלישה של הציבור לכיוונים לא חוקיים": "יש תחושה שאם הדברים ימשיכו כמו שהם, יש סיכוי שבסוף אנשים כן יעברו הלאה".
המפגין נרי שמחוני הצביע על אחת הסיבות המרכזיות למחאה ההמונית: "ראש ממשלה שמואשם בפלילים זה לא לרמה של המדינה שלנו, שבשבילה נלחמנו. הרבה מאוד אנשים לא ציפו שיום אחרי הבחירות יעבירו חוקים בחטף בלי לעשות שום הידברות ובלי שום דיון עם שאר חלקי העם. מה שקורה פה עכשיו זה מחטף שיהפוך את ישראל לדיקטטורה, ואנחנו לא ניתן לזה לקרות".
אור תאיזי אמר כי הגיע להפגין "מסיבה אחת מאוד ברורה: הורסים את הדמוקרטיה. חלק מעקרונות הדמוקרטיה הוא הפרדת הרשויות בין בית המשפט לרשות המחוקקת, והבנתי שבעצם מכניסים פוליטיקה למערכת המשפט. לא יכול להיות שנגיע למצב שלא יהיו בלמים. דעותיי הפוליטיות הן ימין, אני ימין לגמרי, ואפשר להיות ימני ועדיין להגיע להפגנה ולהיות נגד הרפורמה המשפטית".

יוליאנה, סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון, סיפרה לאולפן ynet על תחושותיה, לפני שעלתה על אוטובוס מבאר שבע להפגנת הרבבות בירושלים. "אני הולכת להפגין בשביל הדמוקרטיה, כדי שלא ניפול בשבי בשביל בן אדם אחד. עליתי עם משפחתי מברית המועצות. אני לא רוצה שיהיה סיכוי להפיכה דומה כאן בישראל, לכן אני הולכת להפגין".
מרצה באוניברסיטה, פרופ' אייל גור, הדגיש כי היה חשוב עבורו להגיע להפגנה בירושלים "מכיוון שאני לא רוצה לחיות בדיקטטורה. חייתי כל חיי במדינת ישראל, נולדתי לדמוקרטיה, אני מוקיר את ערכי הדמוקרטיה ומכבד את העובדה שהצד השני ניצח בבחירות - אבל ניצחון לא מקנה לצד השני יתרון לשנות את כללי המשחק ולהפוך את ישראל לדיקטטורה". גור הוסיף כי באוניברסיטה לא עודדו את הסטודנטים לצאת ולהפגין, אך הוא הבהיר להם "שכל אחד יכול לצאת לפי רצונו ואמונתו".
9 צפייה בגלריה
עמית פרנקל
עמית פרנקל
עמית פרנקל ובני משפחתו
(צילום: איריס ליפשיץ קליגר)
9 צפייה בגלריה
 עמיקם  ודבורה ברקוביץ
 עמיקם  ודבורה ברקוביץ
"אני לא אופטימי בכלל. הם יושבים שם וצוחקים עלינו". עמיקם ודבורה ברקוביץ
(צילום: גלעד כהן)
המפגינה חן לוי מתחה ביקורת על התנהלות הממשלה בכל הנוגע לאזרחים החילונים ככלל וביחס לנשים בפרט. "הממשלה החדשה שקמה פוסלת את כל הזכויות שלנו והופכת יותר ויותר לדיקטטורה. עם פסקת ההתגברות שהולכת לעבור, וכשאין לנו מקום כאזרחים לבוא ולהביע את עמדתנו, אותי זה מפחיד. הרבה מהציבור שהצביע בבחירות האחרונות, אפילו בליכוד, שינה את דעתו אחרי שהבין מה בעצם הממשלה הזאת עושה".
להפגנה הגיעו גם שותפים בחברת ההשקעות "Vintage Investment Partners" מהרצליה: אלן פלד, אייב פינקלשטיין, אסף חורש, חמוטל מרידור, קרן טרנר, אורית שילה ועמית פרנקל. השותפים החליטו להוציא אוטובוס מטעם החברה, והגיעו להפגין עם בני משפחותיהם בירושלים. פרנקל קרא: "כל חברה צריכה לאפשר לעובדים שלה להגיע לכאן עכשיו ולהפגין ביום אקוטי זה, גם מנהלי החברות באשר הם".
עמיקם ברקוביץ, בן 75 ממושב מסילת ציון, הגיע להפגנה יחד עם אשתו דבורה. "הבית כבר חרב בעבר בגלל ויכוחים עם אנשים קיצוניים, ואותו סיפור חוזר על עצמו בגלל כמה עבריינים בשלטון. ראש הממשלה שלנו בכלל ירד מהפסים. הכסף בורח, אנשים בורחים. אין בי שום אופטימיות". אשתו ציינה: "בחיים שלי לא ראיתי הפגנה כל כך מתורבתת ומנומסת. אני לא אפסיק להפגין".
פורסם לראשונה: 23:35, 13.02.23