מערכת "אלפיס" שפקדה את אזורנו ביממה האחרונה הביאה לכמויות גדולות של שלג בהרים, לרוחות חזקות ולמשקעים רבים. המערכת לקראת שלבי סיום, אך לא חלפה לגמרי. השלג פסק בהרי המרכז והרוחות נחלשו, אולם גשמים עדיין יורדים וצפויים להימשך גם בסוף השבוע.
בהרי הצפון ירד שלג כבר בלילה שבין שלישי לרביעי, בשעות הבוקר למחרת וכן בהמשך בשעות הערב והלילה. בצפון הגולן ובחרמון ירדו 20 עד 40 ס"מ של שלג. בחרמון הם נוספו לשלג הקיים כבר, כך שכעת יש במפלס התחתון שכבה של כ-70 ס"מ. לעומת זאת, בגליל כמויות השלג היו קטנות יותר והגיעו בפסגות ל-5 עד 10 ס"מ.

5 צפייה בגלריה
שלג בירושלים
שלג בירושלים
עם מטריה, בשלג בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
5 צפייה בגלריה
שלג בירושלים
שלג בירושלים
עד 25 ס"מ של שכבה לבן בשכונות הגבוהות בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
5 צפייה בגלריה
רמת הגולן בסופת "אלפיס"
רמת הגולן בסופת "אלפיס"
מפלסים את השלג ברמת הגולן
(צילום: שוקי אמזלג S.A)
5 צפייה בגלריה
משפחת יונגר מרמת אביב
משפחת יונגר מרמת אביב
משחקים בשלג ביער אודם
5 צפייה בגלריה
שלג בירושלים
שלג בירושלים
גם בהר הבית שיחקו בשלג
(צילום: רויטרס)
המערכת הביאה לכמויות מרשימות של שלג בירושלים שירדו החל משעות הערב של יום רביעי ועד יום חמישי בבוקר. עומק השלג השתנה בהתאם למיקום השכונות וגובהן מעל פני הים, אך ברוב המקומות נמדדו כ-15 עד 20 ס"מ של שלג ובשכונות הגבוהות כ-25 ס"מ. בגוש עציון כמויות השלג היו דומות, אולם בשומרון הכמויות היו קטנות בהרבה והגיעו למספר סנטימטרים בלבד. אירוע שבו נערם שלג לגובה של 10 עד 15 ס"מ ומעלה מתרחש בממוצע בירושלים רק אחת לכמה שנים. בשנה שעברה, לאחר הפסקה של שש שנים, ירדו כ-10 ס"מ של שלג, כך שהאירוע הנוכחי העפיל עליו.
כמויות המשקעים הגדולות ביותר במערכת נרשמו בצפון הארץ. במישור החוף הצפוני, בגליל ובכרמל ירדו 70 עד 90 מ"מ. בגליל התחתון, בעמקי הצפון, בשומרון, במישור החוף הדרומי ובהרי יהודה ירדו 40 עד 70 מ"מ ובמספר מקומות מעל 80 מ"מ. במישור החוף המרכזי ובשרון הכמויות היו קטנות יותר והגיעו ל-15 עד 25 מ"מ. הגשם הגיע גם לצפון הנגב עם כמויות של 10 עד 15 מ"מ. במרכז הנגב ירדו מספר מילימטרים.
בצפון הארץ ובמרכזה כמויות הגשם המצטברות מתחילת העונה עולות על הממוצע לתקופה המקבילה (עד סוף ינואר). במישור החוף המרכזי והדרומי הן אף מגיעות ליותר פי 1.5 מהממוצע לתקופה ובאזורים אלה הן כבר עוברות את הממוצע לכל עונת הגשם.

במהלך הסופה נשבו רוחות חזקות שהגיעו למהירות של 50 עד 70 קמ"ש ומשבים של 80 עד 100 קמ"ש. במצוקי דרגות אף נמדד משב של 144 קמ"ש ובעין גדי 118 קמ"ש.

הגשם יתחזק מחר, חשש להצפות

מערכת "אלפיס" עוד לא חלפה לגמרי: מחר (שישי) הגשם יתחזק ויש סכנה להצפות. שלג כבד ירד בחרמון וייתכן שלג בפסגות הרי הגולן. הטמפרטורות יהיו נמוכות. בשבת הגשם ייחלש ויהיה בעל אופי מקומי, ובהפוגות ארוכות - בבוקר בחוף ואחר הצהריים בהרים. בראשון יהיה קר ללא גשם. בשני ירד גשם מקומי. בסופ"ש הבא צפוי לרדת גשם משמעותי יותר, אבל טווח התחזית עדיין רחוק מדי והתחזית משתנה מידי יום.