1 צפייה בגלריה
נהגי המוניות שעובדים בשיתוף עם המשטרה למיגור הפשיעה בעיר כרמיאל
נהגי המוניות שעובדים בשיתוף עם המשטרה למיגור הפשיעה בעיר כרמיאל
"עין לשטח". הנהגים והשוטרים
(צילום: נחום סגל)
הם נמצאים במשך שעות רבות על הכבישים בעיר, עירנים לכל אירוע חריג. משטרת כרמיאל רתמה עשרות נהגי מוניות שהפכו לכוח מודיעין ודיווח לאירועי פשיעה ואלימות שמתרחשים בעיר ואף מסייעים למשטרה בחיפושים אחר נעדרים. בחודש שעבר, בזכות דיווח של אחד הנהגים, פיצחה המשטרה פרשיית סחר בסמים.
"הפרויקט 'שומר הסף' נוצר בשיתוף פעולה עם העירייה כמענה לרצון שלנו להיות בפריסה גבוהה יותר עם עין לשטח", סיפר פאיז אבו מנסור, מפקד מש"ק (משטרה-קהילה) בתחנת כרמיאל. בשנה שחלפה התקבלו ממערך נהגי המוניות יותר מ-30 דיווחים על אירועי פשיעה, ונדליזם ועוד. אבו מנסור סיפר כי "בזכות הקשר שלי עם נהגי המוניות, אני מקבל מידע ראשוני ומיידי למשל על קטטות שמתרחשות בפארקים ולפני שאפילו מתקבלת קריאה במשטרה, השוטרים שלי נמצאים במקום ומטפלים באירוע".
מפקדי המערך מקפידים לשמור על דיסקרטיות מלאה של המדווחים. הנהגים המדווחים לא מעודכנים על תוצאות הדיווח שמסרו, כדי לשמור עליהם. "אני יודע שתרמתי כמה פעמים לפעילות המשטרה בעקבות הדיווחים שלי, אבל אני לא יודע כלום על הדברים האלה" תיאר משה (שם בדוי). הוא נוהג על המונית שלו כבר עשור, עד 12 שעות בכל יום, וגאה לתרום לביטחון בעירו. "אני מבין שככה אני דואג לשלום הקהילה שלי, השכונה שלי והמשפחה שלי".