2 צפייה בגלריה
קו הרקיע של ניו יורק
קו הרקיע של ניו יורק
קו הרקיע של ניו יורק
(צילום: AFP)
רעידת אדמה נדירה בניו יורק, כמעט במקביל לרעש עז באוקיינוס השקט: רעידת אדמה בעוצמה חלשה מאוד של 2.2 אירעה הבוקר (שישי) בניו יורק. ברשתות החברתיות סיפרו חלק מתושבי העיר כי חשו ברעידה - מברונקס שבדרום ועד לניו ג'רזי שמעבר לנהר ההדסון.
"קמתי לרעש אדיר, הבית שלנו הזדעזע", כתבה לעוקביה כתבת WNBC, נטלי פסקוורלה - ולאחר שהבינה כי מדובר ברעש אדמה הוסיפה: "אף פעם לא הרגשתי רעידת אדמה לפני כן. זה היה כל כך מוזר. הילדים המשיכו לישון".
אדם אחר כתב: "משהו זעזע את הרצפה למשך שתי שניות". מוקד הרעש היה בעיירה הייסטינגס-און-הדסון, 25 ק"מ ממרכז מנהטן. רעידות אדמה נדירות יחסית באזור ניו יורק, אבל מדי כמה שנים מתרחשים שם רעשי אדמה חלשים כמו זה שאירע היום.
2 צפייה בגלריה
אזור רעידת האדמה בקלדוניה החדשה
אזור רעידת האדמה בקלדוניה החדשה
תושבים בנומיאה שבקלדוניה החדשה, שהתפנו לאזור גבוה אחרי רעידת האדמה
(צילום: AFP)
בצד השני של העולם אירע רעש אדמה עז בעוצמה 7.7 באוקיינוס השקט וגרם לגלי צונאמי קטנים בוונואטו. המרכז הפסיפי להתרעה על צונאמי דיווח כי גלים בגובה של חצי מטר נמדדו ליד לנקל, עיר נמל קטנה בוונואטו. גלים קטנים יותר נמדדו באזורים אחרים במדינת האיים, וכן בקלדוניה החדשה.
בוונואטו המליצו לתושבים להתפנות מאזורי החוף לשטחים גבוהים יותר, ואזהרת צונאמי נמסרה גם לתושבי האי הקטן לורד הו - שם נקראו 450 התושבים לעזוב את אזורי החוף. חלקם לא שעו להמלצה. "לא זזנו, וגם לא נזוז", אמר דמיאן בל, לפני הסרת אזהרת הצונאמי. "עברנו את זה כמה וכמה פעמים לפני כן, ואף פעם לא יוצא מזה כלום".
מוקד הרעש היה באיי לויאלטי, צפונית לניו זילנד ומזרחית לאוסטרליה. האזור הוא חלק מ"טבעת האש", כינוי לרצועה ארוכה של אזורים המקיפה את האוקיינוס השקט ומתאפיינת בפעילות געשית נמרצת וברעידות אדמה תכופות.