סגן ניצב אופיר בינדר, ראש מדור המבצעים במשטרה, אמר אמש (חמישי) ל-ynet כי במשטרה דווקא הכירו את ההנחיה של פרופ' נחמן אש לפיה יש חובה לעטות מסכות בהתקהלויות עם יותר מ-50 בני אדם בחוץ כבר אתמול בבוקר, ולמעשה - השוטרים כבר החלו לאכוף זאת במסיבות טבע ובהתקהלויות אחרות כבר בשעות הערב.
"אנחנו ממוקדים באכיפה כבר מהיום ולאורך כל סוף השבוע, במסיבות הסילבסטר במועדונים, ונקפיד על האכיפה של התו הירוק", אמר בינדר, שהדגיש כי הצו חל גם על התקהלויות כמו משחקי כדורגל המוניים. "בכניסות למועדונים נציב שוטרים שיבקשו לעטות מסכה, ולצד האכיפה תהיה גם הסברה", אמר.
2 צפייה בגלריה
אכיפה לבישת מסכה
אכיפה לבישת מסכה
אכיפת מסכות בשוק מחנה יהודה. ארכיון
"אנחנו ערוכים עם כוחות גדולים בימים האלה. בכל מקום עם התקהלות של יותר מ-50 בני אדם נאכוף מסכה", אמר בינדר. "מצפים מהציבור לנהוג בבגרות ולעטות מסכה, קודם כל למען הבריאות ולא בגלל הפחד מהדו"ח. חשוב לנו שאנשים יקפידו על ההנחיות כדי שלא תפרוץ פה מגפה בצורה נרחבת". הוא הוסיף כי המשטרה נמצאת בקשר עם בעלי הפאבים והמועדונים כבר שבועיים, ולדבריו "הם יודעים שאנחנו הולכים לאכוף ביד קשה - ויודעים מה מצפה להם".
בינדר ציין כי לצד אכיפת תקנות הקורונה, השוטרים יוצבו גם בכבישים המובילים אל המועדונים, במיוחד לפנות בוקר, כדי להילחם בתופעת הנהיגה בשכרות. "יהיו מחסומים בדרכים כדי לבצע בדיקות שכרות, ונחפש גם מפרי בידוד שהתפתו לעזוב את בתיהם לטובת המסיבות", ציין.
אמש בשעה 23:00 הודיע משרד הבריאות כי הצו של פרופ' אש יעלה לדיון בוועדת הבריאות של הכנסת בתחילת השבוע, וכי קבינט הקורונה אישר במשאל טלפוני את כניסת התו הירוק באירועי תרבות ובתפילות בהשתתפות של יותר מ-100 איש בשטח פתוח (במקום 1,000 כפי שהיה עד כה). גם תקנות אלה יעלו בוועדת הבריאות.
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים משרד הבריאות
מסיבת עיתונאים משרד הבריאות
מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש
(צילום: יאיר שגיא)
ההנחיה של מנכ"ל משרד הבריאות, נזכיר, פורסמה במהלך מסיבת העיתונאים שבה ציינו בכירי המשרד עליה במפתיע. מאחר שמדובר בתחום שבו לפרופ' אש יש סמכות לחתום על צו ללא חקיקה - מסתבר שההנחיה נכנסה לתוקף בחצות בין רביעי לחמישי.
במהלך ההצהרה של משרד הבריאות קרא השר ניצן הורוביץ לציבור לשמור על עצמו, ואמר: "צריך למנוע הדבקה של אנשים אחרים, זו אחריות אישית, אנחנו לא נשלח שוטר ופקח לבדוק כל בנאדם - תנהגו באחריות כלפי עצמכם והסובבים אותך".
פורסם לראשונה: 22:09, 30.12.21