אדוארד קצ'ורה, שנעצר לפני כחודשיים בחשד שרצח את ליטל יעל מלניק בת ה-17, שוחרר בצהריים (שני) למעצר בית לאחר שבית המשפט סירב להאריך את מעצרו פעם נוספת לאור הקשיים של המשטרה לבסס את הראיות לרצח. המשטרה ביקשה לעכב את שחרורו - ובית המשפט הסכים לעכב אותו עד מחר, כדי שהמשטרה תגיש ערר על ההחלטה. אם הבקשה לא תתקבל עד השעה 16:00, קצ'ורה ישוחרר בתנאים מגבילים.
השופטת קבעה כי קצ'ורה יוחזק במעצר בית למשך 14 יום תחת פיקוח, ויוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ. סבתה של ליטל יעל פרצה בבכי למשמע ההחלטה, אמרה "ככה המדינה שלנו נראית" והתעלפה. האחות רות מלניק צרחה על השופטת טל תדמור: "את נורמלית? אני מתחננת, אל תשחררי אותו. הוא רוצח חולה נפש, הוא רצח את אחותי" וקצ'ורה הוצא מהאולם.
3 צפייה בגלריה
אדוארד קצ'ורה בבית המשפט
אדוארד קצ'ורה בבית המשפט
אדוארד קצ'ורה
(צילום: שרון צור)
3 צפייה בגלריה
ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק
(באדיבות המשפחה)
משפחתה של ליטל יעל, שאותרה קבורה באזור תעשייה בקריית מוצקין, התריעה הבוקר שבפרקליטות לא מתכוונים להודיע על הצהרת תובע נגד קצ'ורה, וכי המשטרה תבקש הארכת מעצר ליום אחד בלבד לצורך קבלת חוות דעת של מומחה. "הפרקליטות גוררת רגליים ושכחה את תפקידה", האשימו בני המשפחה. "היא מפחדת להתמודד מול אדם שכל הסימנים מעידים שרצח את ליטל שלנו. דרשנו כתב אישום בגין רצח ועכשיו הפרקליטות סוללת לו את הדרך לחופש".
3 צפייה בגלריה
משפחת מלניק בבית המשפט בחיפה
משפחת מלניק בבית המשפט בחיפה
סבתה של ליטל יעל יוצאת מהאולם
(צילום: עידו ארז )
לאחר ההחלטה מסרו בני המשפחה כי "זה יום שחור לפרקליטות. הסיוט של חיינו התגשם. תוצאה של מחדל מתמשך של הפרקליטות בטיפול בתיק הזה, גרירת רגליים, פחד מאדם שלקח חיים של ילדה בת 17. ליטל יעל שלנו נרצחה, היום הפרקליטות רצחה אותה בפעם השנייה ורצחה את הנשמה שלנו".
קצ'ורה, שהכיר את ליטל יעל כשעבד כאח במוסד לבריאות הנפש שבו אושפזה, מכחיש כל קשר לגרימת מותה של ליטל יעל. "המשפחה שלה שלחה אותה לשם, אחותה אמרה 'תמותי'", טען לפני שבוע וחצי ותקף את בני המשפחה. "אני לא טיפלתי בה, היא הייתה בת הזוג שלי, הייתה לנו מערכת יחסים אינטימית. באותו יום אנחנו ברחנו מהמשטרה שסבתא שלה שלחה". הוא טען כי כי הנערה "רצתה לקבור את ליטל ולקום יעל חדשה.היא חשבה שככה היא יכולה להיפטר מכל הפחדים והמחשבות הרעות. היא רצתה להרגיש את הדמות הישנה שלה, את הפחדים שעשו לה בבית".