כמה מפגינים הגיעו ליישוב עומר אחר הצהריים (שישי) ומחו מול ביתו של ח"כ שלום דנינו מהליכוד כדי "לחנוך את כיכר הבושה" על שמו. בשלב מסוים, לטענת המפגינים, הגיע רכב שניסה לדרוס אותם. "בזמן ההפגנה, למרות שהכביש לא היה חסום ופינינו את הכביש כשרכבים ביקשו לעבור, הנהג הגיע בנסיעה מהירה ולא הספקנו לזוז. הוא עצר ממש לפני שני ילדים", אמרה יעל שהפגינה במקום.
הנהג תועד יוצא מרכבו ותוקף באגרוף חלק מהמפגינים, בשלב מסוים יצא מהרכב גם צעיר, ככל הנראה ממשפחתו של הנהג, וניסה להכות את המפגינים גם הוא. המשטרה הודיעה כי עיכבה לחקירה שני חשודים בחשד לתקיפת מפגין: "הרקע והנסיבות נבדקים". תיעוד התקיפה בנגן הווידאו שבתחילת הכתבה.
2 צפייה בגלריה
אלימות נגד מפגינים בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית בעומר
אלימות נגד מפגינים בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית בעומר
המפגינים טוענים: "ניסה לדרוס אותנו, לא התכוון לעצור"
2 צפייה בגלריה
אלימות נגד מפגינים בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית בעומר
אלימות נגד מפגינים בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית בעומר
מפגינים שנפגעו מהנהג שעוכב לחקירה
"הנהג יצא מהרכב והתנפל עלינו במכות וצעקות. הוא לקח מקל של אחד הדגלים והחל להכות במפגינים", שחזרה יעל, "אחד מהם נפגע בראש". לדבריה, "עוד מנוסעי הרכב יצאו והחלו לתקוף אותנו. הם יצאו וחזרו ויצאו וחזרו. הנהג פשוט נסע".
אמבולנס הגיע למקום וטיפל בערן, המפגין שנפגע. הוא שחזר גם כן בשיחה עם ynet: "היינו בחנוכת כיכר הבושה על שם דנינו בעומר עם זמבורות ותופים. פתאום הגיע רכב גדול לקבוצת המפגינים ולא התכוון לעצור. זה היה מפחיד. פחדתי שהוא ידרוס את הילד שלי, הקטן. הוא פשוט המשיך לנסוע לתוך הקבוצה עד שהחלו לצעוק עליו. עד שהוא יצא מהאוטו. הוא התחיל להרביץ לי עם המקל. מכה אחת בלמתי עם היד ואחת קיבלתי בראש".
"אני דואג לבן שלי, רק בן 11, עכשיו. הוא כבר היה עד לאירוע לא נעים. זו תחושה קשה. ההקצנה והאלימות מאוד מטרידות. ללכת להפגנה, שזו זכות דמוקרטית, אנשים חושבים שהם ימשיכו לנסוע ולדרוס אנשים. יש תחושות קשות".
יעל סיפרה גם היא על התחושות לאחר האירוע: "אנשים פה מזועזעים. ההפגנות מול הבית של דנינו הן שקטות בדרך כלל, כשהוא יוצא אנחנו מדברים איתו. זה מקום רגוע. דנינו חי פה בשקט למרות שהוא מנסה להרוס לנו את אורח החיים הליברלי. העובדה שהיו צריכים כמה מפגינים לרסן את נוסעי הרכב מזעזע. אנשים עדיין לא מצליחים להכיל את האירוע הזה".
ממחאת הנגב נמסר: "אנחנו מגנים בכל תוקף הפעלת אלימות כה בוטה המכוונת אל עבר אזרחים שממשים את זכותם הדמוקרטית להפגין. אין ספק - התבטאויות הממשלה מחלחלות לציבור ומעלות את מפלס האלימות והשנאה. אנחנו קוראים לגינוי מלא ומוחלט ומיצוי הדין עם התוקפים".