הכותרת
השלב הבא במלחמה נגד חמאס | נדב איל
32:21
צה"ל צפוי לעבור לשלב ג' של המלחמה בצפון רצועת עזה, בזמן שבחאן יונס תימשך הפעילות ההתקפית האינטנסיבית עד להשגת כל המטרות. כך חשף הבוקר (ב') פרשננו נדב איל בפודקאסט "הכותרת". המשמעות היא שבזמן שבחלק מהאזורים תהיה נסיגה של כוחות לעמדות ומגננים שיוקמו, בחאן יונס שבדרום הרצועה תימשך הפעילות בשלב ב' עד להשגת המטרות.
לפי התוכנית שהוצגה לקבינט, בשלב ג' של המלחמה צה"ל ייסוג מאזורים התקפיים מסוימים, כשבמקביל יימשכו הפשיטות הקרקעיות על יעדי טרור בתוך הרצועה, כמו גם תקיפות אוויריות.
1 צפייה בגלריה
תמונות מהלחימה של כוחות צה״ל ברצועת עזה
תמונות מהלחימה של כוחות צה״ל ברצועת עזה
כוחות צה"ל בתוך רצועת עזה. צה"ל ייסוג מאזורים התקפיים ברצועת עזה, הפשיטות הקרקעיות יימשכו
(צילום: דובר צה"ל )
בשלב ג' אמורה כבר להיות רצועת ביטחון או אזור חיץ שנבנה לאורך הגבול בין ישראל לעזה באורך של יותר מקילומטר. כבר עכשיו מתבצעות עבודות לפילוס השטח. בנוסף, צה"ל יוודא שאף אדם לא יוכל להיכנס לשטח המפורז בכל מיני אמצעים.
צה"ל צפוי להתמקם בשלב ג' בתוך הרצועה בנקודות כמו מסדרון נחל עזה, כדי למנוע חזרה בלתי מפוקחת של האוכלוסייה לצפון רצועת עזה. עם זאת, הוא צפוי לאפשר לחלק מהאוכלוסייה כן לחזור, בתנאים מסוימים ובהיקפים ספציפיים.
בניגוד לשלב ב', השלב השלישי של המלחמה ייקח בין תשעה חודשים לשנתיים, שבהם תימשך הלחימה. כך הוצג לקבינט. בסופו של השלב הזה חמאס לא צפוי להיות מושמד, אך לאבד את רוב היכולות הצבאיות שלו. אף אחד לא הבטיח אף פעם לקבינט שחמאס לא יתקיים, אלא שלא יתקיים ככוח צבאי סדיר לוחם.