המשטרה חוקרת חשד לחטיפתו אתמול (שלישי) של תושב טירה. הלילה והבוקר עצרה המשטרה שני אחים תושבי העיר בחשד למעורבות במעשה. החשוד בחטיפה טרם אותר.
החקירה החלה לאחר שבני משפחתו של מאיס חטיב (27) התלוננו במשטרה כי נחטף על ידי אלמונים. לטענת המשפחה, הצעיר "הוכה קשות ולאחר מכן נחטף ברכב. אף אחד יודע שום פרט על מקום הימצאו".

3 צפייה בגלריה
מאיס כטיב
מאיס כטיב
עדי ראייה סיפרו שהוכה ונחטף באמצע הרחוב. מאיס חטיב
מדין חטיב, אביו של הצעיר, אמר כי "בני עם מוגבלות, שכן רגלו נקטעה. אתמול הוא יצא לפני סעודת האיפטאר לקנות לחם, ועל פי עדי ראיה, כשהגיע לרחוב הוא נדרס והוכה במקלות, ולאחר מכן הוכנס לרכב והתוקפים נמלטו מהמקום. מאז לא קיבלנו מידע עליו".
האב הוסיף: "אנחנו לא יודעים מה הרקע לחטיפה הזו וגם אין לזה הסבר. לא הרגשתי שנשקפת סכנה לחייו של הבן שלי, הוא התנהג כרגיל. מה הם רוצים מבחור צעיר עם רגל אחת שמקבל קצבה מביטוח לאומי? הדאגה שלנו עכשיו היא שהבן שלנו יחזור לחיק המשפחה חי ובריא. חייו בסכנה ואנחנו חוששים".
3 צפייה בגלריה
תיעוד החיפושים בזירה
תיעוד החיפושים בזירה
תיעוד מהחיפושים בזירת החטיפה
לדברי האב, "השוטרים הגיעו אתמול לבית, והם מתקשרים כל הזמן ושואלים אם הבן שלנו חזר או לא ואני מבקש מהם לעשות עוד חיפושים. אנחנו מחפשים בכל מקום. אם הנחטף היה מהחברה היהודית, כל הגופים היו מתעוררים ולא שותקים".
קרובי משפחה אחרים טענו כי המשטרה אינה עושה די כדי למצוא את מאיס. "איפה החיפושים? אנחנו מאוד רוצים לראות את המשטרה מחפשת, אבל יש חוסר מעש ורשלנות כי החטוף הוא ערבי. המצב מסוכן וכל דקה שנבזבז עלולה לגרום לאסון".
גורמים במשטרה אמרו כי "התקבלה הודעה מהמשפחה על חטיפת בנם ומאז קבלת ההודעה שוטרים ערכו סריקות והחיפושים נמשכים". במשטרה דחו את טענות המשפחה והוסיפו כי "הכוחות מחפשים בצורה מקצועית ונרחבת, ללא הבדל בין אם זה ערבי או יהודי. אתמול בלילה הייתה הערכת מצב ואחרי כמה שעות היו עצורים".

תקציר הידיעה בערבית

مدين خطيب من الطيرة: ابني ميس خرج لشراء خبز وتعرض للدهس والخطف، وما زلنا نبحث عنه ونخشى على حياته
حسن شعلان
قدمت عائلة خطيب من سكان الطيرة يوم امس بلاغ للشرطة حول قيام مجهولين بإختطاف ابنهم مياس خطيب في العشرينات من عمره، مشيرين "الى ان ابنهم تعرض للضرب المبرح ومن ثم تم اختطافه بواسطة سيارة، ولا احد يعلم اي تفاصيل عن مكانه".
وفي حديث مع مدين خطيب والد المخطوف قال:"ابني يبلغ من العمر 27 عاما، وهو من ذوي احتياجات خاصة، حيث ان رجله مبتورة. يوم امس خرج قبل الأفطار ليشتري خبز، وبحسب شهود عيان "عندما وصل الشارع، تعرض للدهس والضرب بالعصي، وبعد ذلك وضعوه داخل سيارة وهربوا من المكان"، ومنذ ذلك الوقت لم نتلقى اي معلومات عنه".
واضاف الاب:" لا نعرف ما هي خلفية هذا الخطف، ولا تفسير لذلك، فلم اشعر بان ابني حياته مهددة بالخطر، بل كان يتصرف بشكل طبيعي، فماذا يريدون من شاب برجل واحدة ويتلقى معاش من التامين الوطني؟. كل همنا الأن هو ان يعود ابننا الى احضان العائلة سالما وحيا، فلا نريد ان نتلقى خبر مزعج، فحياته الأن اصبحت مهددة بالخطر ونخشى على حياته".
واردف قائلاً :" الشرطة وصلت الى البيت يوم امس، وهي تتصل طوال الوقت وتسأل فيما اذا عاد ابننا ام لا، وانا اطالبهم بان تجتهدوا اكثر في عمليات البحث، فلم اشاهد حتى الأن اعمال بحث مكثفة، فنحن في العائلة لم ننام منذ يوم امس ونحن نبحث في كل مكان وفي الأحراش، فلو كان المخطوف من الوسط اليهودي لقامت الدنيا وقعدت".
اقرباء اخرون قالوا "اين هي عمليات البحث، نريد ان نشاهد فعلا شرطة تبحث، لكن هناك تقاعس واهمال بسبب ان المخطوف عربي. الوضع خطير وكل دقيقة نخسرها قد تكون نهاية المخطوف".