לפני כשש שנים נפצעה רב"ט ת' מרק קשה בפיגוע ירי באזור הר חברון שבו איבדה את אביה. ביום העצמאות הקרוב היא תזכה למחווה מרגשת: אות הצטיינות מנשיא המדינה על פעילותה לסיכול טרור ביהודה ושומרון. "מבחינתי התפקיד שלי הוא לשמור על הבית", היא אומרת, "אני בטוחה שאבא מחייך מאוזן לאוזן וגאה בי מאוד".
2 צפייה בגלריה
החיילת ת' מרק ואביה
החיילת ת' מרק ואביה
ת' מרק עם אביה מיכי ז"ל: "החיים שלנו התהפכו"
(באדיבות המשפחה)
ת' מרק לא תשכח לעולם את יום שישי, 1 ביולי 2016. היא הייתה אז בת 14 כשנסעה במכונית המשפחתית יחד עם אחיה ועם הוריהם, האב הרב מיכאל (מיכי) ז"ל ואמם חווה, כשרכב פלסטיני ובו מחבלים עקף אותם סמוך לצומת אדוריים בהר חברון ופתח לעברם באש.
מיכי נהרג במקום, חווה נפצעה אנוש, ת' נפצעה קשה ואחיה פדיה נפגע מרסיסים. כלי הרכב איבד שליטה והתהפך. למרות פצעיה הקשים, הצליחה ת' לצאת מכלי הרכב ולחלץ את הוריה. "החיים שלנו התהפכו, זה משהו שאנחנו מתמודדים איתו יום-יום", היא מספרת.
שנתיים לאחר מכן, המשפחה ספגה אסון נוסף, כשהאח הגדול, שלומי, נהרג בתאונת אופנוע. "זו הייתה מכה שלא ידענו איך להתמודד איתה, איך עוברים את זה, איך מכילים עוד אובדן?", ת' אומרת, "אבל החיים מקבלים משמעות גדולה כשמבינים שהמוות יכול להגיע בכל רגע. הזיכרונות מאבא שלי ואחי קיימים בי, והערכים שלימדו אותי עוזרים לי להמשיך לחיות".
2 צפייה בגלריה
החיילת ת' מרק
החיילת ת' מרק
החיילת ת' מרק: "מבחינתי התפקיד שלי הוא לשמור על הבית"
(צילום: יואב דודקוביץ)
האירועים האלה עיצבו את ת', שבחרה להתגייס לצה"ל למרות שלא הייתה חייבת. "אני עוסקת בסיכול פיגועים בגזרת יו"ש, בדיוק כמו הפיגוע שקרה לי ולמשפחה שלי", היא מספרת, "לפעמים אני עוברת ליד המקום של הפיגוע ומברכת 'ברוך שעשה לי נס במקום הזה'. מבחינתי התפקיד שלי הוא לשמור על הבית".
ביום העצמאות היא תקבל כאמור את אות הצטיינות הנשיא, יחד עם 119 חיילים וחיילות שנבחרו בקפידה אחרי שהומלצו על ידי מפקדיהם. האות ניתן על שירות משמעותי ותרומה יוצאת דופן לצה"ל ולמדינה. "אני מתרגשת, זה הכבוד הכי גדול שיש עבורי", ת' אמרה והוסיפה שהיא שוקלת להמשיך לשירות קבע.