1 צפייה בגלריה
יאיר לפיד שר החוץ בפגישה עם שר המודיעין המצרי עבאס כאמל
יאיר לפיד שר החוץ בפגישה עם שר המודיעין המצרי עבאס כאמל
לפיד עם ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל בביקורו במצרים בקיץ
שר החוץ יאיר לפיד יגיע ביום חמישי לביקור מדיני בקהיר, בהזמנתו של שר החוץ המצרי סאמח שוכרי. קיימת אפשרות שלפיד ייפגש גם עם נשיא מצרים, עבד אל פתח א-סיסי, אך אין עדיין אישור מצרי רשמי לפגישה כזו. הוא צפוי להביא איתו למצרים פריטים ארכאולוגיים מהתקופה הפרעונית שנגנבו ממצרים ונתפסו על-ידי רשות העתיקות בישראל.
בשנים האחרונות פנתה מצרים כמה פעמים לישראל בבקשה להשיב לידיהם את הפריטים הארכיאולוגיים הללו. במאי 2016 השיבה ישראל כמה עתיקות שהוברחו לארץ על-ידי גנבי עתיקות. מדובר היה בשני מכסים מרהיבים ביופיים של ארונות קבורה מצריים עתיקים - "סרקופגים", שהכילו בתוכם בעבר מומיות עתיקות. המכסים נתפסו ארבע שנים לפני כן על-ידי מפקחי היחידה למניעת שוד עתיקות במהלך פעילות פיקוח בחנויות בשוק בעיר העתיקה בירושלים. המכסים העתיקים עשויים עץ ומצופים בשכבת טיח, ועליהם עיטורים מרהיבים וציורים בכתב הירוגליפי מצרי עתיק.
אחרי שהוחזרו העתיקות הללו, אמר השגריר המצרי דאז חאזם חיירות ל-ynet כי "אני מעריך מאוד את המאמץ של משרד החוץ ורשות העתיקות להחזיר למצרים פריטים ארכיאולוגיים ששייכים לה. יש עדיין עוד מספר פריטים ארכיאולוגיים שנמצאים בישראל ואנו מצפים שגם הם יוחזרו".
הביקור של לפיד השבוע במצרים יהיה ביקורו השני במדינה, אחרי שכבר ביקר בה בקיץ. שר החוץ ידון עם בני שיחו בתוכנית "כלכלה תמורת ביטחון בעזה", וכן בנושאים אזוריים ובראשם הדאגה מהאיום האיראני - בצל שיחות הגרעין שמתקיימות בווינה.