נער בן 17 תושב עראבה שבגליל התחתון הגיע הבוקר (חמישי) לטקס של הגדס"ר הבדואי באנדרטה הממלכתית לחללי הבדואים שבסמוך למחלף המוביל בצפון והעלה שידור חי בטיקטוק שבו הלל את ארגוני המחבלים בג'נין ושכם, והשפיל את זכרם של חללי כוחות הביטחון הישראליים ומבזה אותם. הנער נלקח לחקירה.
יותר מ-1,000 צופים מישראל והרשות הפלסטינית עקבו אחרי השידור החי שלו, והוא זכה ליותר מ-2,000 לייקים. בין התגובות מג'נין ושכם היו קריאות שהללו אותו וקראו לו לבצע פיגוע. הנער השיב לתגובות והצהיר כי בכוונתו לבצע פיגוע, והוסיף שהוא "רוצה לזרוק פצצה איפה שיושבים החיילים".
1 צפייה בגלריה
תיעוד: תושב הערבה מבזה ומחלל את כבוד חללי הגדס''ר באנדרטה הממלכתית
תיעוד: תושב הערבה מבזה ומחלל את כבוד חללי הגדס''ר באנדרטה הממלכתית
"זה מחבל לכל דבר". הנער שהעלה את הסרטון
(מתוך טיקטוק)
זיאד סעדי, יו"ר ארגון יד לבנים הבדואים, סיפר ל-ynet: "אבא שלי נפל במשמר הגבול והוא מונצח באנדרטה. לראות אותו ככה משפיל ומבזה את זכרו זה כואב ועצוב". לדבריו, "חבל שיש אנשים שחושבים ככה, זה אירוע מאוד מקומם וחמור. זה מחבל לכל דבר שהסתובב בין החיילים והצהיר שהוא רוצה לעשות פיגוע". סעדי עדכן את כוחות הביטחון כדי שיטפלו באירוע ויבחנו את רצינות דבריו של הנער מעראבה. "אני לא מכיר אותו וישר פעלתי כשראיתי את התיעוד הזה כדי שלא יפגע בחיילים. הוא השמיץ את החללים ושיבח את מחבלי גוב האריות בג'נין".
יועץ אסטרטגי בתחום העולם הערבי נחשף לסרטון בשידור חי והזדעזע. "זה תיעוד מחריד. אזרח ישראלי מעראבה נכנס לקודש הקודשים של שכול העדה הבדואית ומחלל את כבוד החללים שנפלו", תיאר. לדבריו, "בעידן הטיקטוק והרשתות החברתיות זה בעיני פיגוע ניו מדיה, וצריך לטפל בזה ביד קשה שאנשים לא ינסו להעז עוד לעשות דבר כזה. כולנו זוכרים שאירועי 'שומר החומות' לפני שנתיים התחילו בסרטון בטיקטוק מעין זה ונגמרו ברקטות לירושלים ומהומות דמים בכל הארץ".
עם קבלת הדיווחים על התיעוד מהאירוע פעלו במשטרה לאתר את הנער והוא נתפס בתוך זמן קצר בביתו ונלקח לחקירה. רפ"ק אבי אברהם, סגן מפקד תחנת כפר כנא שנכח הבוקר באנדרטה, מסר: "מבחינתנו זה אירוע מאוד רגיש". הוא הוסיף כי "לאור המצב הביטחוני והדברים שאמר הבחור בסרטון בשידור חי, וציין שהוא מחכה 'לפצצה שתגיע', אנחנו מפעילים את כל האמצעים הטכנולוגיים ומבצעים תשאולים בשטח כדי להגיע אליו במהירות". לדבריו, "חיילי הגדס"ר הבדואי ציינו במקום טקס לכבוד סיום מסע הכומתה שלהם, ומהסרטון עלה כי מי שצילם והשתתף בו היה אחיו של בעל חשבון הטיקטוק. מדובר בקטין בן 17 והמשטרה חוקרת כעת את האירוע".